روزه گرفتن موجب احیا سلول ها و بافت های بدن می شود

دکتر محمد فرجاسی  فوق  تخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: نخستین درمان پرخوری، روزه داری است که با رعایت کلیه اصول اساسی مربوط به تغدیه صحیح در زمان خاص و پرهیز از خوردن و آشامیدن در یک فاصله زمانی  می توان به تندرستی طبیعی دست  پیدا کرد.

 وی با تاکید بر اینکه، روزه داری موجب احیای سلول ها و بافت های بدن می شود گفت: بدن در این حالت، از ذخایر قند و چربی اضافی که به صورت کلیکوژن در کبد ذخیره شده استفاده  کرده و مقادیر بیشتری خون به قلب وارد و خارج می کند.

این متخصص تصریح کرد: همچنین روزه داری موجب خارج شدن مواد باقیمانده داروها، موادی مقاوم ناشی از استعمال سیگار، اسیدهای حاصله از متالبولیسم بیش از حد پروتیئن ها و مواد کنسروی به راحتي از بدن جذب می شوند.

فرجاسی اظهار داشت: اثرات درمانی روزه  در پیشگیری از بیماری های عروقی، تنفسی، التهاب کبد، اختلالات پوستی، آسم، آب سیاه چشم و کاهش حملات میگرن بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: همچنین  روزه گرفتن، از بروز علائم یائسگی پیشگیری می کند و موجب انعطاف پذیری روحی و جسمی افراد بالای 40 سال و درمان افراد شیزوفرن مقاوم به درمان می شود./ع2
برچسب ها: روزه ، جراحی ، عروق ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.