"خدير حبيب" از مقامات ارشد جنبش "جهاد اسلامي" فلسطين در مصاحبه اخير خود با خبرنگار پايگاه تحليلي "المانيتور" اظهار داشته که جنبش جهاد اسلامي در قبال رويدادهاي مصر موضعي "بيطرفانه" اتخاذ خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المانيتور ؛ اين مقام ارشد جنبش "جهاد اسلامي" فلسطين در ادامه مصاحبه خاطر نشان ساخته که آن جنبش قصد مداخله در امور داخلي مصر را ندارد و اظهار اميدواري که وضعيت کشور مصر هر چه زودتر بهبود يابد. وي در اين باره افزود "ما از اترابط مصر با نوار غزه مطلع هستيم و به همين خاطر اميدواريم که وضعيت مصر بهبود يابد چرا که هر اتفاقي در مصر بر وضعيت غزه نيز تاثيرگذار خواهد بود." 

اين مقام ارشد جنبش جهاد اسلامي در ادامه مصاحبه با اشاره به اتحاد تمام گروههاي فلسطيني براي مبارزه عليه اشغالگري رژيم صهيونيستي افزود "تمام گروههاي فلسطيني در مبارزه عليه اشغالگري صهيونيست ها در کنار يکديگر ايستاده اند. در اين زمينه اختلاف نظري ميان آنان وجود ندارد. ما در مبارزه عليه رژيم صهيونيستي با يکديگر همکاري مي کنيم و رقيب يکديگر نيستيم." 

وي در ادامه با اشاره به روابط خوب جنبش جهاد اسلامي با جمهوري اسلامي ايران افزود "روابط جنبش جهاد اسلامي با تشکيلات خودگردان فلسطين، جمهوري اسلامي ايران، سوريه و مصر بسيار خوب است. ما هرگز رابطه خود با هيچ از دوستان مان را بخاطر ديگري قطع نخواهيم کرد." 

اين مقام ارشد جنبش جهاد اسلامي در ادامه مصاحبه خود بر لزوم "وحدت" تمام مسلمانان جهان با يکديگر تاکيد کرد و افزود "تمام مسلمانان و ملل عرب مي بايستي با يکديگر متحد باشند چرا که اين موضوع به نفع آنان خواهد بود. آنان مي بايستي از تفرقه دوري کنند چرا که اين امر به آنان آسيب مي رساند. خدير حبيب همچنين به مذاکرات مقامات جنبش "فتح" و جنبش "حماس" بر سر تشکيل دولت آشتي ملي نيز اشاره کرد و افزود "فتح و حماس باید با يکديگر بر سر تشکيل دولت آشتي ملي به توافق برسند. اين در راستاي منافع ملي تمامي فلسطينيان خواهد بود." 

برچسب ها: ایران ، حسنه ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار