مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‎ دستی و گردشگری استان تهران گفت: آگاه‏ سازی مردم از این موضوع و سایر مقوله‏ های درآمدزا در مناطق گردشگری، نیازمند فرهنگ‏ سازی است و انجام این کار از سوی میراث فرهنگی به تنهایی کافی نیست.

مسعود نصرتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: 20 هزار گردشگر در جمعه گذشته در شهرستان فیروزکوه حضور داشتند که تنها 15 هزار نفر از آنان از منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی دیدن کردند.

وی ادامه داد: درآمد زایی مناطق گردشگری نیازمند کار فرهنگی است و از این رو، دست سرمایه‏ گذاران را به گرمی می ‏فشاریم.

نصرتی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با وقوف کامل بر ظرفیت‌ های گردشگری این منطقه، آمادگی کامل برای حمایت از هرگونه سرمایه‏ گذاری در این عرصه از سوی سرمایه ‏گذاران و صاحبان سرمایه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: متاسفانه تاکنون فرهنگ ‏سازی و اطلاع‏ رسانی مناسبی در حوزه گردشگری صورت نگرفته است و این سازمان به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگی جامعه، یک تنه قادر به انجام این مهم نیست.

وی ادامه داد: واگذاری و در اختیار قرار دادن منازل مسکونی روستایی در مناطق گردشگری به مسافران و گردشگران و فرهنگ‏ سازی آن، موضوع جدیدی بوده که در دستور کار این نهاد است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.