ادبيات كودك مورد غفلت واقع شده و اين غفلت ناشي از شناخت نادرست يا بي اهميت دانستن اين عرصه است.

باشگاه خبرنگاران- ادبيات كودك، ادبياتي كه به آن اهميت نداده و بسيار مورد غفلت واقع شده، اين غفلت ناشي از شناخت نادرست يا بي اهميت دانستن اين عرصه است هر چند امروزه در آن بها داده مي شود.
اقدام مهم در اين زمينه، نامگذاري يك روز به عنوان روز ادبيات كودك و نوجوان است هر چند اين نامگذاري غفلت اين سالها را جبران نخواهد كرد به منظور زدودن اين غفلت بايد توجه به اين عرصه بيشتر شده، در نتيجه اين بي توجهي شخصيت هاي جديد در ادبيات كودك و نوجوان خلق نشده است.
بعضي اين عرصه را در انحصار كتابهاي تصويرگري تحت عنوان "حسني" يا نامهاي ديگر مي دانند در صورتيكه اين عرصه فراتر و شامل هر اثر ادبي در اين زمينه مي شود.
شخصيت جديد در اين زمينه با توانايي هاي نويسنده، ميزان آگاهي او از ادبيات و ميزان همذات پنداري او با كودكان مرتبط است هر چند عوامل محيطي نيز بر آن اثر گذاشته ملي همچنان مهمترين علت آن نويسنده و توانايي هاي نويسندگي اوست، نويسندگان اين عرصه نه از روي تخصص بلكه از سر تفنن به نگارش در اين زمينه مي پردازند.
نويسندگان غيرمتخصص لطمه زيادي به ادبيات كودك و نوجوان مي زند، سيل نويسندگان ناآشنا با ادبيات كودك و نوجوان و دور شده از كودكي خود آسيب هاي جدي به اين عرصه در ادبيات وارد كرده است.
آسيب هايي چون كم توجهي نويسندگان به اين عرصه، خلق نشدن شخصيت هاي جديد و اقبال كم كودكان به مطالعه كتابهاي اين زمينه، ادبيات كودكان را در معرض تهديد قرار مي دهد و نيازمند توجه و برنامه ريزي دقيق در اين زمينه است./ي2
برچسب ها: ادبیات ، کودک ، تصویرگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار