مدير عامل شركت نفت فلات قاره از هدفگذاری تولید روزانه ۴۵ هزار بشکه نفت در ميدان مشترك هنگام تا پايان سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمود زیرکچیان زاده در مراسم تقدیر از دست­اندرکاران طرح توسعه میدان مشترک هنگام با بیان این مطلب افزود: برداشت از میدان هنگام به جهت مشترک بودن، بیش از پیش اهمیت دارد و از این رو در تلاشیم تولید از میدان را تا پایان سال جاری به بیش از 40 هزار بشکه در روز برسانیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون کار در فاز بعدی توسعه میدان هنگام کلید خورده است، تصریح کرد: به واسطه توسعه میدان هنگام، زیرساخت های فراوانی برای توسعه دیگر میادین موجود در جزیره قشم نیز فراهم شده است و چشم انداز نهایی ما، تبدیل جزیره قشم به قطب انرژی کشور است.

زیرکچیان زاده، ثبت شاخص های زمانی را از مهم ترین امتیازات این طرح توسعه عنوان کرد و گفت: در حالی که حداقل تاسیسات و امکانات لازم برای توسعه میدان در قشم فراهم نبود، به همت متخصصان ایرانی در کوتاه ترین زمان ممکن، تولید از میدان مشترک هنگام به 30 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی با اشاره به برداشت سه برابری ایران از میدان هنگام نسبت به عمانی ها، ادامه داد: در آینده ای نه چندان دور، میزان برداشت کشورمان از این میدان مشترک به چهاربرابر کشور عمان افزایش می یابد.

طرح افزایش توان تولید میدان مشترک هنگام، بیستم تیرماه سال جاری با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید و به این ترتیب، یکی دیگر از پروژه های مهرماندگار شرکت ملی نفت ایران به ثمر نشست.

میدان هنگام در تنگه هرمز، در بخش شرقی خلیج فارس واقع شده که حدود 80 درصد آن در آب‌های ایران و باقی مانده در ناحیه دریایی عمان قرار گرفته است. از نظر جغرافیایی نسبت به جزایر خلیج‌فارس، میدان هنگام در 40 کیلومتری جنوب جزیره قشم، 30 کیلومتری جزیره هنگام و 70 کیلومتری خط ساحلی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، نفت ، توسعه ، هنگام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار