رئيس‌جمهور با بيان اينکه بعضی‌ها عنوان می‌کنند که احمدی‌نژاد از همکاران خودش تشکر می‌کند، گفت: وقتی می‌بینم که کسی از ما تشکر نمی‌کند و هزاران حنجره بسیج شده‌اند تا تلاش‌هاي دولت را نادیده بگیرند، وظیفه دارم از همکارانم تشکر کنم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم تجليل از حوزه زن و خانواده که در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، گفت: نقش زن هميشه مهمترين مسئله در جامعه و مشغله فکري صاحبنظران بوده است.
 
وي در ادامه افزود: قبل از اينکه يک فرد، زن يا مرد باشد، انسان است و مهمتر از زن و مرد بودن، انسان‌بودن است.
 
رئيس‌جمهور با بيان اينکه زن يا مرد بودن دو قالب براي تقسيم نقش‌ها در جامعه است، تصريح کرد: حقيقتي که در هستي وجود دارد ، کمال انسان است.
 
وي با اشاره به تلاش شيطان براي غافل‌کردن انسان از حقيقت وجودي‌اش افزود:خداوند خالق است و همه عالم را از جمله انسان خلق کرده است، اگر انسان نبود و خلق نمي‌شد، ديگر موجودات نيز خلق نمي‌شدند و يا خلق آن‌ها بيهوده بود.
 
احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: انسان دربالاترين مرتبه هستي خلق شده است و اگر انسان خلق نمي‌شد، ظرفي براي معرفي خداوند وجود نداشت.
 
وي با بيان اينکه عظمت انسان به عناوين وي نيست، تاکيد کرد: ملاک برتري، کمال و اصالت انسان به ميزان شکوفاشدن انسانيت اوست.
 
رئيس قوه مجريه گفت: جوهر حقيقي انسان که بايد دائما از آن مواظبت کنيم، حقيقت "انسان‌بودن" است.
 
احمدي‌نژاد ادامه داد: هر کسي بايد گوهر يگانه خدادادي خودش را داشته باشد لذا هر عملي که براي خدا انجام شود گرچه از چشم‌ها دور بماند، اثر خود را در جامعه و عالم مي‌گذارد.
 
وي همچنين درباره حضور زنان در جامعه و لزوم افزايش حرکت آنان براي نقش‌آفريني در تصميمات کشور گفت: اگردنبال نجات زن هستيم بايد به دنبال نجات انسان باشيم، زن و مرد در مسير کمال مکمل يکديگرند.
 
رئيس قوه مجريه با بيان اينکه شکوفاشدن حقيقت انسان نيازمند برخي لوازم است،  تصريح کرد: اولين نياز براي شکوفاشدن حقيقت انسان، محبت است زيرا هر انساني با محبت رشد مي‌کند و تا زماني که محبت نباشد، هيچ تربيتي انجام نمي‌شود.
 
وي تاکيد کرد: اگر روح و لطافت روح زن از بين برود، جامعه خواهد مُرد.
 
احمدي‌نژاد با تقدير و تشکر از کارهاي انجام شده در مرکز زنان نهاد رياست جمهوري گفت: اين نهاد، تمام اسناد مورد نياز خود را براي اجرايي‌کردن برنامه‌هايش تهيه کرده است و حتي آن‌ها را در کنفرانس اسلامي نيز ارائه کرد که انجام اين کار بسيار بزرگ و قابل تقديري است.
 
وي با اشاره به نقش مثبت زنان در دولت تصريح کرد: گاهي اوقات زمينه‌ساز حرکت دولت خانم‌هايي بودند که در دولت حضور داشتند که با حضور آن‌ها کارهاي بسيار خوبي انجام شد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره جایگاه زن در خانواده گفت: جایگاه یک همسر شهید بالاتر از خود شهید است زیرا یک روز جای شهید را پرکردن به اندازه شش سال جنگ است.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها عنوان می‌کنند که احمدی‌نژاد از همکاران خودش تشکر می‌کند، مدعي شد: من شاید بعد از خدای متعال و حضرت ولی عصر (ع) تنها کسی باشم که تلاش همکارانم و خانواد‌ه‌هایشان را دیده‌ام و وظیفه دارم از تمام آنان تشکر کنم و وقتی می‌بینم که کسی از ما تشکر نمی‌کند و هزاران حنجره بسیج شده‌اند تا تلاش‌هاي را نادیده بگیرند، لذا من وظیفه دارم از همکارانم  تشکر کنم. 

وی افزود: اگر امکان داشت از تمام همکاران در سراسر کشور به اسم تک‌تکشان تشکر می‌کردم و به آنها افتخار می‌کنم. 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار