رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: در این شهرستان در مجموع 375 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی با مبلغ 15 میلیارد تومان مصوب شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران امیرعباس نخعی اظهار داشت: برای کارگروه توسعه کشاورزی اعتبار جدیدی داده نشده است، اما ما همچنان کار خود در این ستاد را پیش می‌بریم.

وی افزود: افرادی که برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی ارجاع داده شده‌اند، تسهیلاتی دریافت کردند، اما افرادی که به بانک صادرات ارجاع داده شده‌اند و برخی از افراد سهم آورده خود را به حساب ریخته‌اند و تاکنون هیچ تسهیلاتی از طرف بانک به آنها داده نشده است.

نخعی تصریح کرد: در شهرستان بافت در مجموع  375 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی با مبلغ 15 میلیارد تومان مصوب شده است که اشتغال 461 نفر به صورت مستقیم را در بر دارد و این رقم قابل قبولی است.

وی بیان کرد: از مجموع طرح‌های مصوب شده 186 طرح افتتاح شدند یا چند روز آینده افتتاح می‌شوند که در مجموع برای 230 نفر اشتغال را ایجاد کرده‌اند و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات به صاحبان این طرح‌ها داده شده است.

نخعی خاطرنشان کرد: اراضی اعطا شده در قالب ستاد توسعه کشاورزی در قالب 20 طرح به میزان 8.5 هکتار بوده و یک‌هزار و 100 متر مکعب آب برای 54 طرح داده شده است.

وی اذعان داشت: در شهرستان بافت در مجموع در کارگروه توسعه کشاورزی تولید شیلات 58 درصد، تولید عسل 44 درصد، تولید قارچ 200 درصد، تولید زعفران 200 درصد و تولید گل محمدی 300 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

نخعی خاطرنشان کرد: شهرستان بافت با توجه به ظرفیتی که دارد، رتبه چهارم را در جذب تسهیلات کارگروه توسعه کشاورزی داشته و از این تسهیلات بالای 95 درصد در محل خودش هزینه شده است.
برچسب ها: بافت ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.