شهردار اصفهان از بهره برداری مرحله دوم طرح احیای میدان امام علی (ع) در عید سعید فطر خبرداد و اعلام کرد: با توجه به این که افتتاح این طرح برکات زیادی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی را در برخواهد داشت لذا امید است طرح احیای میدان امام علی (ع) از طرح های ماندگار تاریخ قلمداد شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد با اعلام این خبر گفت: با بهره برداری طرح احیای میدان امام علی (ع)، میدان ۸۰۰ ساله شهر به طور مجدد سابقه اقتصادی خود را به دست می آورد و این طرح تاثیر مستقیمی در ۳۲ هکتار دارد به طوری که بافت منطقه متحول می شود.

وی با تاکید بر این که با اجرای طرح احیای میدان امام علی (ع) شاهد اصلاح و ترمیم بافت از لحاظ اجتماعی و بهداشتی هستیم اذعان داشت: به طور حتم این طرح مواهب با ارزشی را به همراه خواهد داشت.

شهردار اصفهان با بیان این که میدان امام علی (ع) در نقطه آغازین محور تاریخی و فرهنگی اصفهان قرار دارد تصریح کرد:با ترمیم نقطه آغازین محور فرهنگی و تاریخی اصفهان ۵۳ اثر تاریخی احیا می شود.

وی با اشاره به این که با احیای میدان ۸۰۰ ساله شهر،۳/۱۱ هکتار بافت فرسوده شهر در این محدوده ترمیم می شود،اضافه کرد: اجرای طرح احیای میدان امام علی (ع) برکات اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی بسیاری دارد و حتی با افتتاح از این میدان تردد گردشگر تسهیل می شود.

سقاییان نژاد مسجد جامع را از میراث با ارزش و گرانقدر ثبت جهانی در محدوده میدان امام علی (ع) معرفی و بیان کرد: با احیای میدان امام علی (ع) دوستداران و علاقه مندان میراث فرهنگی بهتر می توانند به این مسجد با ارزش و ۵۳ اثر تاریخی دیگر دسترسی داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که طرح احیای میدان امام علی (ع) از هر جهت برکات زیادی از لحاظ اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و بهداشتی در بر خواهد داشت ادامه داد: امید است این محور تاریخی و فرهنگی در اختیار مردم قرار گیرد و از طرح های ماندگار تاریخ قلمداد شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.