وزارت کشور انگليس به پليس مخفي اين کشور در فراهم کردن گذرنامه هاي جعلي کمک کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین ، " پيتر فرانسيس" جاسوس سابق پليس مخفي انگليس فاش کرد، وزارت کشور انگليس از اقدام افسران پليس مخفي در سرقت هويت کودکان مرده براي نفوذ به گروههاي سياسي مطلع بود. 
وي که خبرچين از آب در آمد، گفت وزارت کشور با فراهم کردن گذرنامه هاي جعلي به نام کودکان مرده به جاسوس ها کمک مي کرد.
وي اين ادعا را در حالي مطرح مي کند که سِر برنارد هوگان- هو عالي رتبه ترين افسر پليس انگليس قرار است روز سه شنبه گزارشي درباره استفاده سري از هويت کودکان مرده منتشر کند.
اين گزارش در همان روزي منتشر خواهد شد که اعضاء پارلمان در کميسيون تحقيق امور داخلي قرار است يک جلسه پرسش و پاسخ  از ميک کريدون که رياست تحقيقات پليس درباره به کارگيري ماموران مخفي در ميان گروههاي معترض را طي يک دوره چه ساله بر عهده دارد، برگزار کنند.
کريدون قبلا اذعان کرده است که سرقت هويت کودکان يک رويه معمول در داخل يک  واحد ويژه سري بود که بين سالهاي هزار و نهصد و شصت و هشت تا دو هزار و هشت فعاليت داشت.
اوايل اين ماه، باب لامبرت يکي از جاسوسهاي برجسته در آن واحد ادعا کرد بالاترين سطوح وزارت کشور به خوبي در جريان اين روش قرار داشتند.
لامبرت خود در دهه 1980 به مدت چهار سال با هويت يک پسر هفت ساله مرده به نام باب رابينسون نقش  يک مامور مخفي را براي نفوذ در ميان گروههاي حفاظت از محيط زيست و حقوق حيوانان بازي کرده بود.
انتظار مي رود، روز سه شنبه در کميسيون تحقيق از کريدون درباره امکان عذرخواهي پليس از والديني که هويت کودکان شان به سرقت رفته است، سوال شود. کريدون گفته است درباره احتمال محاکمه جاسوس هايي که هويت کودکان را سرقت کردند،‌ مشورت حقوقي گرفته است.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار