جوانان بايد در خصوص افتادن در دام عرفان هاي قلابي و به دنبال آن مطرح كردن عرفان هندويي مراقب باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه  ادب باشگاه خبرنگاران؛ آيت الله"سيداحمدخاتمي" خطيب موقت نماز جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبري و شوراي عالي حوزه‌هاي علميه به مناسبت بيست‌و يكمين نمايشگاه قرآن در رونمايي از محصولات تهذيب در بخش قله‌هاي تهذيب عنوان كرد: هدفم از حضور در نمايشگاه قرآن اولا نفس اين فضاي ديدني است فضايي كه معطر به قرآن بوده و همچنين تقدير از معاون تذهيب حوزه هاي علميه است. 
وي ادامه داد: مقام معظم رهبري در ديداري كه با اعضاي شوراي عالي حوزه‌هاي علميه داشتند به چند نكته اشاره كردند اولين نكته در بحث اخلاق و اسوه‌هاي عملي و اخلاقي است و بايد رهنمودهاي اسوه‌هاي اخلاقي مطرح و سيرو سلوك راهمان شود. 
آيت الله "خاتمي" تصريح كرد: از جمله اسوه‌هاي اخلاقي همانند آيت الله "بهجت"، علامه طباطبايي" هستند اين‌ها عارفان سالكي هستند كه راه را پيدا و به طور سالم اين راه را طي كردند. 
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نكته‌ي دوم گفت: براي كساني كه در مسير سيرو سلوك هستند نكاتي وجود دارد يكي از آنها اين است كه سيرو سلوك را فقط بايد در مكتب اهل بيت و كساني كه عمدي را در محضر قال رسول‌الله (ص) سير كردند، ديد. چرا كه انسان وقتي از فقيه دين شناسي نكته مي‌گيرد مطمئن است اين نسخه شفا‌بخش است. 
آيت الله "خاتمي" بيان كرد: سفارش ما اين بوده كه در عرصه سيرو سلوك به سراغ فقها برويم و تفاوت بين عرفان ناب اسلامي و عرفان‌هاي قلابي را شناسايي كنيم. 
وي افزود: جوانها مراقب باشند به دام عرفان‌هاي قلابي نيفتند چرا كه ممكن است به جاي عرفان‌اسلامي عرفان هندويي را در اسلام مطرح كنند. 
آيت الله "خاتمي"خاطرنشان كرد: تجلي عرفان ناب پيامبران و سالار شهيدان امام حسين (ع) و در يم كلمه عرفان اسلامي، عرفان محراب حرب است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار