بر اساس يک مطالعه جديد، ناتواني امريکا در جلوگيري از معضل تعرضات جنسي در ارتش، سالانه ميلياردها دلار براي اين کشور هزينه در برداشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، به‌ گزارش موسسه بين المللي تحقيقاتي امنيتي رند(RAND) ، فقط در سال گذشته ميلادي، پيامدهاي تعرضات جنسي در ارتش امريکا، ۳.۶ ميليارد دلار هزينه داشته است.

اين هزينه که هزينه‌هاي پزشکي و خدمات بهداشت رواني قربانيان را در بر مي‌گيرد، علاوه بر "هزينه‌هاي نامحسوس" ديگري است که در اين گزارش به آن اشاره نشده است.

بنابر اين گزارش، اين هزينه همچنين مبالغي را که ارتش بابت مرخصي اين افراد پرداخت کرده، شامل مي‌شود. مبالغي که در اين زمينه پرداخت شده حدود ۱۰۴.۵ ميليون دلار در سال برآورد شده است.

به گزارش وزارت دفاع امريکا، آمار تجاوزات جنسي در ارتش امريکا در سال گذشته ميلادي گزارش شد . اين آمار در مقايسه با سال مالي ۲۰۱۱ ميلادي ،۷ هزار بيشتر شده است. آمار تجاوزات جنسي در اين سال ۱۹ هزار گزارش شده بود.

دين هندرسون، مولف و مقاله نويس "وترنز تودي" معتقد است که ژنرال ها و مقامات عاليرتبه ارتش در زمينه افزايش تعرضات جنسي مقصر هستند.

کربي ديگ، کارگردان فيلم "جنگ نامرئي" اخيرا در مقاله‌اي عنوان کرد، کمتر از ۱۵ درصد از موارد تجاوزات جنسي در ارتش امريکا گزارش شده است، چون قربانيان نگرانند که با گزارش اين موارد، هدف اقدامات تلافي جويانه قرار گيرند . 

بنابر آمارهاي پنتاگون، معضل تعرضات جنسي در ارتش امريکا در سال‌هاي اخير به شکل چشمگيري افزايش يافته است، اما امراي ارتش و برخي از سياستمداران درباره اين که آيا اين موضوع نياز به تغييرات جدي در« آيين نامه هماهنگ دادرسي نظامي» دارد يا نه، به شدت اختلاف نظر دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار