فیلم های پویا نمایی «طراران» و «روزی حلال» از تولیدات حوزه هنری استان سمنان به بخش مسابقه دومین جشنواره ملی فیلم كوتاه قرآنی تسنیم آیات راه یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فیلم پویانمایی «روزی حلال» از تولیدات حوزه هنری استان سمنان و فیلم پویانمایی «طراران» تولید مشترك حوزه هنری استان سمنان و صدا و سیمای مركز سمنان موفق به راهیابی در  بخش مسابقه دومین جشنواره ملی فیلم كوتاه قرآنی تسنیم آیات شد.  

بنا بر این گزارش، فیلم پویا نمایی «روزی حلال» به كارگردانی امیر طوسی و به مدت 16 دقیقه داستان زندگی پیرمرد كفش دوزی است كه هدیه هزار سكه طلای حاكم وقت را نمی پذیرد و به دنبال كسب روزی حلال است و ... 

موضوع فیلم پویا نمایی «طراران» نیز درباره قضاوت های حضرت علی (ع) است كه به مدت 16 دقیقه توسط محمد جواد بابایی كارگردانی شده است.

دومین جشنواره ملی فیلم كوتاه قرآنی تسنیم آیات با موضوعات: سبك زندگی قرآنی، آموزه‌های اخلاقی مبتنی بر قرآن و عترت، قصص قرآن، انسان از منظر قرآن، قرآن كتاب بیداری، ایثار و شهادت در قرآن و معارف اهل بیت، سیمای پیامبر اسلام (ص) در قرآن، نیكی به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و بركات نیكی در زندگی مردم، كسب روزی حلال و معاملات اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت، انفاق در قرآن، جهاد از دیدگاه قرآن و پوشش و عفاف از منظر قرآن و عترت برگزار می شود . 

تشویق جامعه هنری كشور و ترغیب فیلمسازان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن كریم، استفاده از ظرفیت هنر فیلمسازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح كیفی و كمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت،  فراهم آوردن بستری مناسب برای بروز و شكوفایی استعدادهای جوان در عرصه دینی، قرآن و معارف اهل بیت (ع) و مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام و قرآن با ارائه‌ی تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت از اهداف این جشنواره است . 

دومین جشنواره ملی فیلم كوتاه قرآنی تسنیم آیات از 22 تا 24 مرداد ماه سال جاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.