معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه فردا (31 تير)، آخرين فرصت براي ارائه اظهارنامه هاي مالياتي است گفت: نخستين سند رسمي دولتي همين اظهارنامه مالياتي است که قابليت امضاي ديجيتال را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسين وکيلي با اشاره به اينکه مهلت 31 تير، آخرين فرصت براي ارائه اظهارنامه هاي مالياتي است و قابل تمديد نيست، گفت: محدوديت مراجعه به ادارات باعث مي شود انجام امور در روز آخر به سختي ممکن باشد و از موديان محترم مي خواهيم حضور خود را به روز آخر موکول نکنند.

معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور گفت: اظهارنامه مالياتي قابليت امضاي ديجيتال دارد که باعث مي شود خيال موديان از صحت امور راحت باشد.

وي افزود: براي اينکه مستنداتي براي خود داشته باشيم خواهيم خواست که موديان برگه چاپي حساب خود را براي ما بفرستند.

وکيلي گفت: کساني که امضاي ديجيتال ندارند تنها تا آخر مرداد مهلت دارند که براي تعيين امضاي ديجيتال خود اقدام کنند.

معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور افزود: امضاي الکترونيکي اگر زير اظهارنامه ها باشد، فاقد امضاء خوانده مي شود، بنابراين مؤديان تا آخر مرداد مهلت دارند و اين مهلت نيز قابل تمديد نخواهد بود.

وکيلي ادامه داد: تقريبا حدود 44 درصد بودجه سال جاري از طريق ماليات هاي دريافت شده محاسبه خواهد شد و ضريب تحقق ان حدود 90 درصد خواهد بود.

معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور گفت: طرح جامع مالياتي نيز داراي ويژگيهايي است که کارها را مکانيزه و همچنين فرايندها را تا حد امکان راحت مي کند.

در اصلاح فرايندي که ذکر شد هيچ مميزي پرونده خاصي براي خود ندارد و در سيستم قديم هم تعدادي پرونده مشخص بوده است که در سيستم جديد پرونده متعلق به سيستم و سازمان است.

وکيلي گفت: به هيچ عنوان ارتباط مستقيمي بين کارشناس و مودي نخواهد بود و موديان کارهاي خود را بصورت الکترونيک از منزل انجام خواهند داد و تا سال اينده اين سيستم در کل کشور فراهم خواهد شد.

معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به ماليات بر ارزش افزوده، بسياري از کالاهاي اساسي را معاف  از ماليات بر ارزش افزوده دانست و گفت: اين کالاها بنا بر اهميتي که براي مصرف دارد از ماليات معاف شده و در اين زمينه عدالت اجتماعي مورد توجه قرار گرفته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مالیات ، ممیزی ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار