پرستار مخترع چراغ سياتيک هوشمند طراحي کرد که جراح با فشردن پدال در زير پاي خود جهت تابش نور را تنظيم مي‌کند.

پيمان دهقاني راد پرستار مخترع در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، افزود: در اعمال جراحي ناگزير از تنظيم چراغ‌هاي اتاق عمل هستيم که گاه کوتاهي قد پرستاران سيرکولار استريل شدن پرستار و تيم درمان اسکراب شده مي‌شود.

وي با اشاره به وجود برخي استانداردها و ويژگي‌ها براي چراغ‌هاي سياتيک اتاق عمل از قبيل ميزان نور، دماگفت: گاهي تنظيم نامناسب اين چراغ سبب برخورد تيم‌ درمان با اين چراغ مي‌شود اما نوع هوشمند طوري طراحي شده است که جراح به کمک پدال زير پا امکان کنترل از راه دور دارد.

وي با بيان اينکه اين پدال به مشابه پدال کوتر در زير پاي جراح قرار مي‌گيرد تصريح کرد: وسيله کوچک گيرنده و فرستنده‌ي دايره شکل به قطر 3 سانتي متر در محفظه استريلي و در محل عمل قرار مي‌گيرد و از سمت ديگر به صورت بي‌سيم با اين چراغ در ارتباط است سپس به کمک پدال ميزان نور و جهت تابش نور را تنظيم مي‌کند.

وي با بيان اينکه جراح با فشردن پدال راست سبب تابش نور از سمت راست و با فشردن پدال چپ سبب تابش نور از سمت چپ مي‌شود خاطر نشان کرد: براساس آنچه در کتب علمي وجود دارد نور بايد از گوشه دست راست جراح به سمت انگشت اشاره دست راست تابيده شود  و تامين عمل قدرت ديد مناسبي را داشته باشد./ع2

برچسب ها: سیاتیک ، پرستار ، پدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار