تعداد سفرهاي زيارتي در سال 91 به 26 هزار دانشجو رسيده است.

غلامرضا خواجه سروي، معاون فرهنگي وزير علوم و تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: سرلوحه فعاليت‌ها در معاونت فرهنگي به سمت شكل دهي برنامه‌هاي فراگير بوده كه بيشترين مخاطب را داشته باشيم چنانچه در اين ميان به حوزه فرهنگ ديني توجه شده است كه البته افزايش مسافرت‌هاي فرهنگي و سفرهاي زيادي از اين دسته به شمار مي‌آيد.

وي افزود: براي اوقات فراغت دانشجويان تدابير گوناگوني انديشيده شده چنانچه خانه‌هاي فرهنگ از سال 85 در دستور كار قرار گرفت و البته اهميت به مسجد در سال 85 رصد شد.
چنانچه بيشتر دانشگاه‌ها نمازخانه نداشتند اما هم اكنون نمازخانه‌ها در دانشگاه‌ها احداث شد.

وي با توجه به اهميت دادن به فرهنگ ايثار و شهادت اظهار داشت: احداث پرديس‌هاي شهدا در دانشگاه‌ها در دستور كار قرار گرفت و به عنوان مكان‌هاي فرهنگي و مقدس دانشگاه‌ها موظف هستند براي ثبت نام مكان يابي كنند و در سايت دانشگاه فرهنگ دفاع مقدس ايثار و شهادت نهادينه شود.

خواجه سروي به تعداد سفرهاي زيارتي اشاره كرد و گفت: در سال 91 و در سفر زيارتي حج عمره دانشجويي 26 هزار نفر اعزام شدند كه حدود 5 هزار نفر استاد و عضو هيئت علمي دانشگاه بوده‌اند چنانچه در سفرهاي زيارتي عتبات عاليات در سال 91 حدود 17 هزار نفر مشرف شدند و با تلاش‌هاي مداوم اين دو در حال پيگيري است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار