شبکه خبري "راشا تودي" در گزارش جديدي که منتشر کرده اظهار داشته که اطلاعات افشا شده دستگاه امنيتي دولت پاکستان نشان مي دهد که بسيارزي از قربانيان حملات پهپادهاي نظامي آمريکايي در پاکستان از ميان شهروندان غير نظامي آن کشور بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، در اين گزارش 12 صفحه اي که تحت عنوان "جزئيات حملات پهپادهاي شکارگر ناتو" منتشر شده اشاره شده که کمتر حمله پهپادي آمريکا بوده که بدرستي انجام شده باشد و در نتيجه آن هدف مورد نظر از بين رفته باشد بلکه در بيشتر اين حملات قربانيان شهروندان غير نظامي بوده اند.

در ادامه اين گزارش اشاره شده است که در فاصله سالهاي 2006 تا 2009 ميلادي پهپادهاي آمريکايي متعلق به سازمان اطلاعات مرکزي آن کشور (سيا) بيش از 75 حمله نظامي را انجام داده اند.

اداره تحقيقات روزنامه نگاري انگليس که از طريق سايت خود اين مسئله را افشا کرده است اظهار داشته که داده هايش را از طريق اسناد طبقه بندي شده بدست آمده از منابع مختلف پاکستاني منتشر کرده است. 

در نتيجه حملات پهپادي آمريکا در پاکستان دست کم 746 نفر کشته شده اند که 147 نفر از آنان را شهروندان غير نظامي بوده اند و هويت شان شناسايي شده است. از ميان اين افراد 94 نفر کودکان پاکستاني بوده اند. 

برچسب ها: پاکستان ، حمله ، پهپادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار