لزوم تغيير در ساختار تشکيلاتي مرکز ملي فرش ايران

رئيس واحد اقتصاد بازرگاني گفت: ساختار کنوني و تشکيلات مرکز ملي فرش ايران جوابگوي قشر عظيم مرتبط با فرش نيست و اعتبارات همواره در پايان سال به اين مرکز تخصيص داده مي‌شود، از اين رو اين مرکز با مشکلات عديده‌اي در اين زمينه مواجه است.

فيض الهي رئيس واحد اقتصاد بازرگاني مرکز ملي فرش ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به فعاليت‌هاي برون مرزي و درون مرزي اين واحد اشاره کرد و افزود: از ابتداي سال جاري در سه نمايشگاه کشور چين و يک نمايشگاه کشور روسيه حضور بهم رسانده‌ايم هم چنين براي شرکت در نمايشگاه‌هاي کشورهاي اروپايي هم چون اسپانيا، ايتاليا و آلمان و کشورهاي آسياي جنوبي همانند سنگاپور و مالزيف برنامه‌ريزي کرده‌ايم.

وي افزود: در راستاي توسعه فعاليت‌هاي برون مرزي خود حضور در بازارهاي جديد جهان همچون آفريقاي جنوبي را در دستور کار داريم.

فيض الهي با بيان اينکه در داخل نيز اقدام به برگزاري نمايشگاه‌هاي متعدد در سراسر کشور مي‌کنيم، تصريح کرد: از تاريخ يکم تا هفتم مهر ماه نمايشگاه بزرگ تهران با حضور 70 کشور جهان و سفراي آنها جهت آشنايي بيشتر با محصولات ايراني و پذيرش هئيت‌هاي تجاري برگزار خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به کاهش صادرات 10 درصدي وزن و 50 درصدي ارزش فرش ايران اشاره کرد و افزود: عواملي هم چون عدم حمايت از بافندگان، مشکلات اقتصادي غرب، حرکت‌هاي بيداري اسلامي و هم چنين حذف آمريکا از بازارهاي صادراتي جهان در اين امر تاثير بسزايي دارند.

فيض الهي هم چنين با اشاره به مشکلات ساختار تشکيلاتي مرکز ملي فرش ايران گفت: ساختار کنوني اين مرکز جوابگوي قشر عظيم مرتبط با فرش نيست و اولين اقدامي که در راستاي بهبود وضعيت فرش بايد انجام شود، اصلاح ساختار اين مرکز است.

وي با بيان اينکه نحوه تخصيص اعتبارات به اين مرکز نيز دچار اشکالات فراواني است، بيان کرد: اعتبارات سال پيش در دي ماه 91 تخصيص داده شد، که اين مسئله توسعه صادرات و رونق فروش در بخش داخل را با کندي به پيش مي‌برد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فرش ، ساختار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار