رییس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: ٤٤ دانشگاه و مرکز پژوهشی با هدف تولید دانش و بومی سازی فناوری با صنعت پتروشیمی همکاری مستمر دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا جوکار رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در آئین رونمایی و امضای قرارداد دانش فنی مشترک فرآیند تولید آمونیاک که شامگاه دیروز(سه شنبه یکم مرداد) برگزار شد، اظهار داشت: دانشمندان و پژوهشگران ایرانی با تکیه بر دانش روز جهان با شتاب در حال انتقال فناوری های نوین و دانش های فنی به داخل کشور هستند.
 
جوکار افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری داشگاه ها ،مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان تاکنون دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر خود کفایی انجام داده و استراتژی این شرکت استفاده از تمام ظرفیت علمی و فناوری کشور است.
 
وی ادامه داد: امروز در تولید دانش های فنی و به ویژه کاتالیست ها در شرایط بسیار مطلوبی قرار داریم و به طوری که فقط در ٤ ماه نخست سال جاری ٧٥ پروژه جدید را در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تعریف کرده ایم.
 
جوکار تصریح کرد: ایران به زودی در تولید کاتالیست های مورد نیاز خود به خود کفایی خواهد رسید.
 
وی با بیان این که شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها می توانند در مسیر خودکفایی صنعت پتروشیمی را کمک کنند، گفت: می توان با گسترش همکاری ها به خلق دانش در تمام جنبه ها پرداخت و با بومی سازی واردات را به حداقل رساند.
 
رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی افزود: رونمایی و امضای قرارداد دانش فنی مشترک فرآیند تولید آمونیاک نشان دهنده وجود تعامل و همکاری مطلوب با بخش خصوصی است و در این مسیر آماده هر گونه همکاری هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار