روزنامه واشنگتن تایمز از تاسیس دفتر شبکه خبری الجزیره در آمریکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز ؛ قرار است شبکه خبری الجزیره که بودجه آن را سلسله آل ثانی تامین می کند، در بیستم اوت شبکه کابلی الجزیره آمریکا را راه اندازی کند. دفتر این شبکه در نیویورک خواهد بود. 

درحالی که الجزیره ادعا می کند آمریکا به نوع خبرهایی که این شبکه پخش می کند، علاقه مند است، دهها نفر از گزارشگران آن در مصر در اعتراض به مدیریت شبکه که آنها را مجبور به تولید خبرهایی در حمایت از اخوان المسلمین می کند، از کار کناره گیری کردند. حجاج سلامه، گزارشگر سابق الجزیره به پایگاه اینترنتی گلف نیوز گفت: این شبکه دروغ پراکنی و در نتیجه بینندگان خود را گمراه می کند. با این وجود این شرکت رسانه ای ادعا می کند آنچه که بازار آمریکا به دنبال آن است در اختیار دارد. 

در بیانیه این شرکت رسانه ای آمده بود: تصمیم الجزیره برای ایجاد یک شبکه خبری در آمریکا تا حدودی مبتنی بر این واقعیت است که مردم آمریکا همواره به خبرها و برنامه های این شبکه تمایل نشان داده اند. شبکه الجزیره انگلیسی از سال 2006 کار خود را آغاز کرده است. نگاه این شبکه به سیاست های آمریکا نگاهی انتقادی است. 

تحلیلگران منتظرند ببینند آیا الجزیره آمریکا به صدای دیگری برای ترویج اهداف اسلامی تبدیل خواهد شد. شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر و بنیان گذار الجزیره، میلیون ها دلار به بنیادگراهای اخوان المسلمین در مصر پرداخت و به تقویت گروه تروریستی حماس کمک کرده است. شیخ حمد 250 میلیون دلار برای حفاظت از فرهنگ اسلامی در بیت المقدس اختصاص داده است.

برچسب ها: الجزیره ، آمریکا ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار