"باک مک کئون" نماينده جمهوريخواه و رييس کميته خدمات نظامي مجلس نمايندگان آمريکا در مصاحبه با پايگاه تحليلي "المانيتور" ضمن دفاع از کودتاي نظاميان مصري به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا توصيه کرد تا کمک هاي نظامي و مالي خود به دولت جديد مصر را قطع نکند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور ؛ پايگاه تحليلي "المانيتور" با اشاره به حمايت اين نماينده آمريکايي از کودتاگران مصري مي افزايد "عليرغم آنکه سناتورهاي ديگري همچون "جان مک کين" با ادامه کمک هاي نظامي آمريکا به مصر مخالفت کرده اند مک کئون معتقد است که آمريکا نه تنها بايد به اعطاي اين کمک ها ادامه دهد بلکه بايستي از کودتاي کودتاگران مصري استقبال کند. 

اين سناتور آمريکايي مدعي است که اقدام نظاميان مصري در سرنگون کردن "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر حرکتي در جهت تقويت مردم سالاري در مصر بوده است. وي همچنين با اظهارنظر در مورد بحران سوريه نيز معتقد است که ارسال تسليحات بيشتر از سوي دولت آمريکا به تروريست هاي سوري ديگر بي فايده است و موجب تغيير معادله سوريه به نفع تروريست ها نخواهد شد." 

المانيتور در ادامه نظرات وي پيرامون بحران سوريه مي افزايد "مک کئون معتقد است که مردم آمريکا از سالها جنگ نيروهاي نظامي آن کشور در عراق و افغانستان خسته شده اند و قصد آغاز جنگي ديگر از سوي نظاميان آمريکايي در منطقه را ندارند. وي در اين باره افزوده است "دوست دارم تا از نمايندگان آمريکايي اي که خواستار تجاوز نظامي آمريکا در سوريه هستند بپرسم که در مقابل مقاومت ايران و روسيه چه خواهند کرد آيا آنان از تبعات و تلفات چنين اقدامي آگاه هستند (؟)" 

اين مقام آمريکايي همچنين تشکيل کنفرانس صلح "ژنو 2" را بهترين راهکار براي رفع بحران سوريه دانسته است. 



برچسب ها: مک ، کئون ، نماینده ، آمریکا ، مصر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار