یک روانشناس گفت: پرخاشگری بدلیل ناکامی در افراد است و فرد برای اینکه در بازی زندگی مسئولیت رفتار خود را نمی پذیرد دچار خشم و پرخاشگری می شود.

بیات روان شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: پرخاشگری بدلیل ناکامی در افراد است و فرد برای اینکه در بازی زندگی مسئولیت رفتاری خود را نمی پذیرد دچار خشم و پرخاشگری می شود و سعی در واگذاری اعمال و رفتار غلط و اشتباه خود به دیگری را دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از افراد خشم به صورت عادت بروز می کند و با فریاد زدن و بروز خشم سعی در رسیدن به خواسته های خود دارد همچنین خشم در موارد دیگر هم به شکل های مختلف بروز می کند در برخی موارد خشم به صورت پنهان و گاه به شکل انفجاری رخ می دهد در خشم پنهان فرد با سکوت کردن و نشان دادن اعمال و رفتار خود سعی در سرکوب کردن و سرزنش طرق مقابل دارد و در خشم  انفجاری فرد با فریاد زدن و توهین بخشی می خواهد طرف مقابل را تسلیم خواسته ها و اهداف خود کنند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در سنین نوجوانی و بلوغ آنان که پرخاشگری بیشتر بروز می کنند والدینشان نقش بسیار مهمی در کاهش پرخاشگری فرزندانشان دارند و با تربیت صحیح و با اعمال رفتار مناسب و یاد دادن مهارت های اجتماعی آنان را در جهت بلوغ فکری سوق دهند./ف

 

برچسب ها: پرخاشگری ، علل ، ناکامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار