گلوبال ريسرچ در گزارشي با عنوان " تهديد جنگ هسته اي، کره شمالي يا امريکا؟" مينويسد:درحاليکه رسانه هاي غربي، برنامه تسليحات هسته اي کره شمالي را تهديدي براي امنيت جهاني به تصوير ميکشند، تاکنون از بيان اين موضوع سرباز زدند که امريکا از بيش از نيم قرن گذشته کره شمالي را تهديد به حمله هسته اي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلويال ريسرچ، در اين گزارش به قلم پروفسور "مايکل چودووسکي" آمده است:  27 ژوئيه سال 2013 روز ترک مخاصمه، مردم کره شمالي و کره جنوبي، پايان جنگ کره بين سالهاي 1950 تا 53 را گرامي مي دارند اما موضوعي که عموم مردم جهان از آن بي اطلاع هستند اين است که امريکا در آغاز جنگ کره در سال 1950 در نظر داشت از تسيحات هسته اي  عليه کره شمالي استفاده کند. بلافاصله پس از آغاز جنگ، امريکا تسليحات هسته اي خود را در کره جنوبي براي استفاده در حمله اي پيشگيرانه مقابل کره شمالي مستقر کرد. 

دکترين هسته اي امريکا مربوط به کره، به دنبال بمباران هيروشيما و ناکازاکي در اوت سال 1945 که در آن غيرنظاميان مستقيما هدف قرار گرفتند، پايه ريزي شد.

هدف راهبردي از حمله هسته اي تحت "دکترين هيروشيما" ، به راه انداختن حادثه اي با تلفات سنگين دهها هزار نفري و ارعاب يک ملت به عنوان راهي براي برتري و پيروزي نظامي بود.

هري ترومن رئيس جمهور وقت امريکا  25ژوئيه سال 1945 اعلام کرد: ما به وجود وحشتناک ترين بمب در تاريخ جهان پي برده ايم. اين سلاح قرار است مقابل ژاپن استفاده شود. ما از آن استفاده خواهيم کرد تا اهداف نظامي ، سربازان و ملوانان و نه زنان و کودکان هدف قرار گيرند. اين بمب وحشتناک ترين اما مفيد ترين(!) چيزي است که تاکنون کشف شده است ."

وي نهم اوت 1945 در سخنراني راديويي گفت:" نخستين بمب اتمي در يک پايگاه نظامي در هيروشيما انداخته شد چرا که ما مي خواستيم از کشتار غيرنظاميان تا حد ممکن خودداري کنيم."

نخستين بمب اتمي امريکا ششم اوت 1945 در هيروشيما و دومين نيز نهم اوت در ناکازاکي انداخته شد. هيچکدام از مقامات نظامي و دولتي امريکا تصور نمي کردند که هيروشيما يک پايگاه نظامي است و ترومن در واقع به خودش و افکار عمومي امريکا دروغ گفت. در آن روز استفاده از تسليحات هسته اي مقابل ژاپن براي توجيهِ به پايان رساندن جنگ و نجات جان انسان ها ، به کار برده شد. 

چند سال پس از پايان جنگ کره ، امريکا استقرار کلاهک هاي هسته اي را در کره جنوبي آغاز کرد. تصميم امريکا براي استقرار کلاهک هاي هسته اي در کره جنوبي در واقع نقض آشکار بند سيزدهم توافقنامه ترک مخاصمه بود. استقرار اين تسليحات در واقع مقابل کره شمالي و نيز چين و اتحاد جماهير شوروي سابق صورت گرفت.

بر اساس بيانيه هاي رسمي ، امريکا تسليحات هسته اي خود را دسامبر سال 1991 از کره جنوبي خارج کرد اما اين اقدام امريکا به هيچ وجه از تهديد جنگ هسته اي آن  عليه کره شمالي کم نکرد.

از زمان خارج کردن تسليحات هسته اي امريکا از کره جنوبي در دسامبر 1991 ، تيپ چهارم پايگاه نيروي هوايي سيمور جانسون امريکا مسئول برنامه ريزي حمله هسته اي عليه کره شمالي بوده است و حتي عمليات شبيه سازي جنگ در کره صورت گرفته است. اين سناريو با تصميم مرکز فرماندهي ملي درباره بررسي استفاده از تسليحات هسته اي شبيه سازي شد و حتي هواپيماها ، تجهيزات و خدمه را براي بارگيري تسليحات هسته اي در هواپيماها شناسايي و تعيين شدند. 

"زيگفريد هکر" از دانشمندان بلند پايه هسته اي امريکا در اين خصوص مي گويد: کره شمالي به رغم تهديدهاي اخيرش، زرادخانه هسته اي زيادي در اختيار ندارد. کره شمالي خود قرباني تجاوزات نظامي امريکا است و همواره به عنوان يک کشور جنگ طلب، تهديدي براي امريکايي ها و صلح جهاني ، به تصوير کشيده شده است. اين اتهامات در واقع به بخشي از چارچوب  توافق کاري رسانه ها تبديل شده است.

اين تهديدات و اقدامات تجاوزکارانه پنهاني امريکا عليه کره شمالي بايد همچنين به عنوان بخشي از دستور کار نظامي بزرگتر امريکا در منطقه شرق آسيا و مقابل چين و روسيه در نظر گرفته شود.
به عبارت ديگر مي توان گفت تهديد جنگ هسته اي از کره شمالي ناشي نمي شود بلکه اين تهديد از جانب امريکا و متحدانش است.

اين موضوع بسيار حائز اهميت است که مردم مناطق مختلف جهان ، در امريکا و کشورهاي غربي بدانند که امريکا بيش از کره شمالي يا ايران ، امنيت جهاني را تهديد مي کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار