مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: 11 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان، نشاکاری مجدد شده است.

 

امینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود:از سطح این اراضی نشاکاری شده،امسال حدود 22 هزار تن شالی برداشت می شود.

وی با اشاره به رشد دو برابری تولید برنج رتون تصریح کرد: 30 هزار تن برنج رتون در فصل زراعی جاری اززمینهای شالیزاری آمل برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از افزایش 15 هزار هکتاری پرورش برنج به روش رتون پس از برداشت اول شالی در شالیزارهای این شهرستان خبر داد وگفت:با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در روزهای گذشته و برداشت حدود 15 روز زودتر شالی در کشت اول در شالیزارهای آمل موجب شده تا خوشه دهی دوباره از ساقه های شالی اول در سطح حدود سه هکتار از شالیزارهای ‌بخش دابوی آمل به بار بنشیند.

امینی افزود:پیش بینی می شود امسال بیش از 30 هزار تن برنج به روش رتون در شهرستان آمل تولید و برداشت شود.

وی افزود:رتون به معنی پرورش دوباره ساقه های برنج بوده که پس از برداشت محصول اول در اواخر تیر،کشاورزان دوباره از همان زمین محصول دوباره برداشت می کنند و هدف از پرورش رتون را استفاده بهینه از اراضی کشاورزی،کاهش هزینه های تولید،کاهش50 درصدی مصرف آب و نهاده های کشاورزی،کیفیت بالا و عطر و طعم مناسب دانست.

امینی،پرورش برنج به روش رتون را در مقایسه با نشا دوباره برنج مقرون به صرفه دانست و تصریح کرد:پرورش برنج به روش رتون کاهش هزینه ها،مرغوبیت محصول تولیدی سالم بودن برنج تولیدی عاری از سموم شیمیایی را به دنبال دارد.

سالانه از 38 هزار هکتار شالیزار در شهرستان آمل،حدود 200 هزار تن برنج در کشت اول تولید می شود/س

برچسب ها: نشاکاری ، شالیزار ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.