مدير كل دفتر سلامت شهرداري تهران از فعاليت بيش از 400 خانه سلامت در 374 محله تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،محمدمهدي گلمكاني با اشاره به عضويت 200 هزار نفر در كانون‌هاي 10 گانه خانه‌هاي سلامت و روند اعطاي مجوز خانه‌هاي سلامت اظهار داشت: در تشكيل خانه‌هاي سلامت علاوه بر خدمت‌رساني در اين زمينه ابعاد اجتماعي مؤثر بر سلامت نيز مدنظر قرار گرفته است.
مدير كل سلامت شهرداري تهران هدف از تشكيل خانه‌هاي سلامت را ترويج و ارتقاي موضوع سلامت در محله دانست و گفت: كاركرد اين خانه‌ها فراتر از رسيدگي به امور آسب‌هاي اجتماعي، آموزش و ارتقاء سلامت است و توانمندسازي جامعه و همكاري‌اي ميان بخشي نهادهي مختلف از موارد مهم در ايجاد اين خانه‌ها بوده است.

**هر محله يك خانه‌ سلامت
گلمكاني با اشاره به وجود يك خانه سلامت به ازاي هر محله افزود: وجود شوراي سلامت در اين خانه‌ها سبب بهره‌گيري همه ذي‌نفعان در بحث سلامت شده است.
وي تصريح كرد: نيروي انتظامي، بهزيستي، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان از اعضاي اين شورا هستند كه به مسايل و مشكلات سلامت محله‌اي مختلف مي‌پردازند.
وي با تأكيد بر شكل‌گيري كانون‌هاي مردمي در خانه‌هاي سلامت به منزله ارتقاء مشاركت مردم در اين خانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 10 كانون مشاركت مردمي از جمله كانون‌هاي سالمندان، جوانان، پزشكان، در خانه‌ي سلامت شكل گرفته و فعال‌اند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: كانون‌هاي مشاركت مردمي در خانه‌هاي سلامت نمايندگاني دارند كه نيازهاي آنان را تأمين مي‌نمايند./

برچسب ها: خانه ، سلامت ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار