مدیر گروه داخلی بیمارستان امام خمینی گفت: تعداد پیوند کبد مرکز تحقیقات پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرز 200 پیوند گذر کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محسن نصیری طوسی مدیر گروه داخلی بیمارستان امام خمینی گفت: تعداد پیوند کبد مرکز تحقیقات پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرز 200 پیوند گذر کرد. 

وی افزود: بیماران مزمن کبدی یک سری اقدامات دارویی انجام می دهند تا به زندگی خود ادامه دهند ولی گاهی به مرحله ای می رسند که عوارض مزمن کبدی بروز کرده و خطراتی را برای فرد ایجاد می کند که با مرگ و میر همراه است . درمان جایگزین دیگری برای این افراد وجود ندارد در این شرایط کاندید پیوند کبد می شوند.

طوسی تصریح کرد: ما باید بیماران را الویت بندی کنیم اگر درمان طبی عوارض کنترل شد که در نوبت باقی می مانند و اگر نشد به علت تعداد زیاد مراجعان و معدود بودن تعداد مرگ مغزی بیماران را بر اساس شاخص ها و معیارهای علمی الویت بندی می کنیم. این کار در درمانگاه پیوند کبد انجام می گیرد.

مدیر گروه داخلی بیمارستان امام خمینی اظهارکرد: در سال گذشته تعداد مراجعات پیوند کبد حدود 300 مورد بوده است که از این تعداد یکصد بیمار به عنوان اولویت اول و از این تعداد نیز نیمی موفق به پیوند کبد شدیم.با توسعه مراکز پیوند کبد در دانشگاه های مختلف تعداد اعمال پیوند نیز بیشتر می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه پیوند رد نشود متدهای دارویی و درمانی وجود دارد. این دارو جلوی پس زدن پیوند را می گیرد ولی خطر بیماریهای قلبی عروقی ، امکان بروز سرطانهای مختلف را افزایش می دهد که باید با تمهیدات لازم جلوی این عواض را خواهیم گرفت. هم  اکنون نیز داروهای جدیدی تولید شده است که عوارض کمتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما از یک بیماری که خطر مرگ ومیر آن 20 تا 30 درصد است را با پیوند کبد به 10 درصد کاهش می دهیم. بعد از پیوند نیز مراقبت تمام نمی شود و بیمار باید تا آخرعمر تحت مراقبت باشد تا از عوارض آن جلوگیری شود./ح

برچسب ها: پیوند ، کبد ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سردار مهدی سلیمانی ویند
۲۳:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
باسلام و عرض ادب و احترام خالصانه خدمت اعضای تیم پیوندکبد و پرستاران دلسوز بخش ccu و پرستاران زحمتکش بخش پیوند . بی شک همه شما بزرگواران از بنده گان برگزیده خداوند سبحان هستید خداوند به همه شما عزیزان طول عمر با عزت و سلامتی و عاقبت بخیری عنایت بفرماید انشاءالله از همه شما خوبان الهی التماس دعا دارم . والسلام 25 /1 /1393
Iran (Islamic Republic of)
بنده حقیر خداوند
۲۱:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با سلام خدمت همه اساتید محترم که تمام تلاش خود را در جهت بهبود حال بیماران قبل از پیوند میکنند انشاءالله در پیشگاه خداوند سبحان روسفید باشید و خیر دنیا و آخرت نصیبتان شود
آخرین اخبار