مطالعات اخیر نشان می دهند که حدود 30 درصد افراد معتاد و افرادی که دارای سابقه مصرف دخانیات هستند، به سرطان کلیه و حتی اشکال پیشرفته این بیماری مبتلا می شوند.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله عوامل بسیار مهم ابتلا به سرطان که یک عامل خطر جدی محسوب می شود، استعمال سیگار و دخانیات است.

وی افزود: سرطان های مثانه و کلیه از جمله سرطان هایی است که خطر ابتلا به آنها با استعمال دخانیات به شدت افزایش می یابد و در واقع بسیاری از افراد معتاد به یکی از دو سرطان مثانه و کلیه دچار می شوند.

محرابی تأکید کرد: مطالعات اخیر نشان می دهند که حدود 30 درصد افراد معتاد و افرادی که دارای سابقه مصرف دخانیات هستند، به سرطان کلیه و حتی اشکال پیشرفته این بیماری مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه سرطان های مربوط به دستگاه اداری مانند سرطان کلیه پیشرفته در افرادی که به دخانیات اعتیاد دارند بسیار بیشتر است، یادآور شد: اغلب افرادی که به سرطان پیشرفته کلیه مبتلا هستند، در فاصله نسبتا کمی از ابتلا به شکل پیشرفته بیماری زنده می مانند.

محرابی گفت: در مقابل افراد مبتلا به مراحل اولیه سرطان کلیه به مدت بیشتری به زندگی خود ادامه می دهند، به طوریکه بر طبق نتایج برخی از مطالعات احتمال زنده ماندن افراد مبتلا به مراحل اولیه سرطان کلیه به مدت حداقل پنج سال، بسیار بیشتر افراد به شکل پیشرفته این بیماری است./ع2

برچسب ها: سرطان ، کلیه ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار