ضوابط فعاليت وسايل‌نقليه سبك (وانت بار) در بخش حمل و نقل كالاي برون شهري تدوين و جهت اجرا به ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌هاي سراسر كشور ابلاغ شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شهريار افندی زاده با اشاره به اینکه ضوابط فعاليت وسايل‌نقليه سبك (وانت بار) در بخش حمل و نقل كالاي برون شهری، اظهار داشت: اين ضوابط در بخشنامه‌ای از ابتدای تيرماه سال‌جاري به واحدهاي استاني و اجرايي ابلاغ شد و براساس آن رانندگان فعال در حمل و نقل كالاي سبك (وانت بار) برون شهري جهت هرگونه فعاليت ملزم به دريافت كارت هوشمند هستند.

معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اين مطلب كه شرايط فعاليت رانندگان وانت بار برون‌شهري مطابق دستورالعمل صدور، تمديد، تعويض و لغو برگ فعاليت رانندگان حمل و نقل برون شهري و روستايي است، افزود: ساماندهي فعاليت اين وسايل‌نقليه هم در جهت افزايش ايمني سفرهاي جاده‌اي كه براي وزارت راه و شهرسازي و سازمان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، تأثير به سزايي خواهد داشت و هم اينكه فعالان در اين بخش داراي هويت شغلي خواهند شد كه به يقين از تسهيلات، مزايا و امكاناتي كه فراهم مي‌آيد بهره مند می شوند و در اين راستا تشكلهاي صنفي نيز همكاري و همراهي لازمه را خواهند داشت.

وي همچنين از استقبال خوب صاحبان اين نوع وسيله‌نقليه خبر داد و گفت: استفاده از وانت‌بارهاي عمومي در كشور به ويژه استان‌هايي كه قطب كشاورزي محسوب مي‌شوند از جمله استانهاي شمالي كشور داراي اهميت بوده كه با اجراي اين طرح فعاليت‌ در اين بخش نظام‌مند شده و گام مهمي در حوزه حمل و نقل جاده‌اي محسوب خواهد شد.

افندي‌زاده خاطرنشان كرد: بعد از ثبت‌نام اوليه براي كارت هوشمند، گذراندن دوره‌هاي آموزشي عمومي براي رانندگان الزامي است كه شرايط مربوط به گذراندن دوره‌هاي تخصصي نيز متعاقباً اعلام خواهد شد.

وي شرايط وانت بار براي فعاليت در بخش حمل و نقل جاده‌اي را داشتن حداكثر سن 15 سال، درج نام وانت‌ بار در كارت مشخصات وسيله‌نقليه، داشتن برگ معاينه فني مجاز و معتبر، دارا بودن پلاك ايران و دارا بودن بيمه‌نامه شخص ثالث معتبر اعلام كرد.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اعلام اين مطلب كه شركت‌هاي حمل و نقل بين شهري كالا با اخذ اجازه اوليه از اين سازمان مي‌توانند نسبت به اخذ مجوز نمايندگي ويژه فعاليت در حمل و نقل كالاي سبك برون شهري اقدام كنند، افزود: امكانات مورد نياز از جمله وسايل‌نقليه سبك و دفتر كار مناسب در خارج از پايانه بار و تجهيزات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري از جمله شرايط اصلي اين ضابطه است و اين سازمان باتوجه به مقتضيات اجتماعي، اقتصادي و حمل و نقلي، ضوابطي را براي تشكيل و فعاليت اين شركت‌ها تهيه نموده كه متعاقباً اعلام مي‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار