وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز قدس را مانور قدرت و انسجام مسلمانان علیه رژیم اشغالگر قدس دانست و ابراز امیدواری کرد این روز با وفاق بیشتر مسلمانان باعث شود ریشه رژیم صهیونیستی برای همیشه نابود شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ؛ سید محمد حسینی روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس پیش از خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تشکر و قدر دانی از حضور اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی که به ندای امام خود لبیک گفتند و در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند ، حضور آنان را خط بطلانی بر ادعاهای بی اثر اسراییل و استکبار جهانی ذکر کرد.

حسینی رژیم اسراییل را یک غده سرطانی و خشن و خون آشام توصیف کرد و افزود : انان از هیچ ظلم و ستمی به مردم بی دفاع فلسطین دریغ نکردند .

وی گفت : اگر روزگاری رژیم صهیونیستی در منطقه حضور داشته و ادعای ارتش چهارم به خود می داده ، به صراحت مشاهده کردیم که در جنگ شش روزه مقابل مسلمانان کمتر از یک هفته شکست را پذیرفت .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد : از گذشته نیز علما و فقها ، این رژیم را به رسمیت نشناخته و این رژیم را همواره غاصب و منفور بر می شمردند .

حسینی با اشاره به اینکه مرور زمان نیز نامشروع بودن رژیم صهیونیستی اسراییل را ثابت می کند این رژیم از ابتدای شکل گیری فاقد مشروعیت بوده است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نبرد مسلمانان در جنگ 22 روزه غزه علیه اسراییل اشاره کرد و ادامه داد : مسلماننان در این جنگ ها مقاومت در مقابل اسراییل را ثابت کردند که این رژیم حباب و پوشال توخالی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد : خوشبختانه امروز قدرت و هویت رژیم صهیونیستی روز به روز رو به افول و بلکه رو به نابودی است .

سید محمد حسینی گفت : حضور همه ساله مردم در راهپیمایی روز قدس آثار و برکات فراوانی داشته است که از آن جمله می توان به ترس و وحشت و عقب نشینی استکبار جهانی و اسراییل از مسلمانان اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگیری از سخنان خود به اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در کشور گابن اشاره کرد و گفت : در این اجلاس پیشنهاد ایران مبنی بر به رسمیت شناختن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مورد قبول واقع شد و مقرر گردید همه ساله کشورهای اسلامی برنامه های مختلف و متنوعی به مناسبت روز قدس داشته باشند .

حسینی در ادامه به بحث اسلام هراسی ، اسلام ستیزی در غرب و قرآن سوزی از سوی دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت  : این امر باعث شده روز به روز گرایش به اسلام بیشتر و بیشتر شود .

وی گفت : در 20 سال گذشته تعداد مسلمانان در اروپا به دو برابر رسیده و ساخت مساجد در اروپا نیز به بیش از 2 هزار مسجد رسیده است که این رقم نشانگر رشد فزاینده اسلام در اروپا است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : تاریخ باید در آینده اسناد جنایت و خشونت های رژیم صهیونیستی را منتشر کند .

حسینی در خاتمه با بیان اینکه روز قدس باعث همگرایی و وحدت مسلمانان علیه اسراییل و ایادی استکبار می شود گفت : مسلمانان باید با تمام قدرت سیاسی ، نظامی و فرهنگی علیه دشمان قیام کرده و با بصیرت و بیداری ضمن نابود کردن غده سرطانی اسراییل زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) شده و مدینه فاضله را تشکیل دهند .

روز جهانی قدس در شهر زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، جمعی از مدیران استانی و احاد مردم همیشه در صحنه زاهدان برگزار گردید ./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار