حوزه مديريت شهري تهران خبر داد:

راه اندازي شبکه بازاريابي و فروش توليدات و محصولات کسب و کار

معاون کارآفريني و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران از راه اندازي شبکه بازاريابي و فروش توليدات و محصولات کسب و کار در حوزه سازمان رفاه و خدمات شهرداري تهران خبر داد.

رمضان لطفي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص حمايت از توليد ملي، کار و سرمايه ايراني و نيز ممانعت از ورود کالاهاي بي کيفيت خارجي اظهار داشت: سازمان رفاه و خدمات و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران اقدام به تشکيل کارگروه تخصصي کارآفريني در خصوص بازاريابي توليد و محصولات کسب و کار کوچک و متوسط و به ويژه خانگي نموده است.
وي تصريح کرد: سازمان رفاه و خدمات و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران در اين راستا اقدام به تاسيس 2 فروشگاه در غرب و شرق تهران واقع در منطقه 9 و 15 در جهت ايجاد شبکه بازاريابي و فروش اين محصولات نموده که پس از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.
معاون توانمندسازي و کارآفريني و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به اينکه خانه هاي کارآفريني مستقر در مناطق 22 گانه شهر تهران، توليدات و محصولات خود را به صورت اماني در اختيار اين فروشگاهها قرار خواهند داد افزود: اين محصولات که اقلامي نظير پوشاک، هنرهاي دستي و توليدات غذايي را شامل مي شود از طريق مناطق کدگذاري شده و پس از شناسنامه دار شدن جهت عرضه در اختيار شبکه هاي فروش مستقر قرار خواهد گرفت.
لطفي اجراي اين طرح را شامل 3 گام مهم دانست و افزود: در گام اول هدف صرفا تامين مصارف داخلي شهرداري هاي مناطق، سازمان ها و موسسات تابع در جهت برگزاري سمينارها، همايش ها، مناسبت ها و تامين هدايا و.. بوده که سازمانهاي وابسته با مراجعه به اين فروشگاهها نياز خود را تامين خواهند کرد.
وي هدف از اجراي اين طرح را حمايت از توليدات و محصولات داخلي به منظور ايجاد فضاي رقابتي و در نتيجه ارتقا کيفيت در جهت جذب خريدار و فروش بيشتر دانست و گفت: تحقق اين امر در نهايت سبب رفع موانع بازاريابي به  عنوان بزرگترين دغدغه فضاي کسب و کار در هر واحد اقتصادي خواهد شد.
معاون توانمندسازي و کارافريني و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران ادامه داد: شهرداري در مناطق 22 گانه شهر تهران فضا و مکان لازم را تحت عنوان خانه هاي کارآفريني و در اختيارصاحبان کسب وکار کوچک و به ويژه مشاغل خانگي قرار داده است که توليد محصول توسط اين مراکز و بازارايبي و ايده پردازي توسط شهرداري سبب گسترش شبکه اشتغال از طريق مراکز کارآفريني شده ضمن اينکه اين امر به کارگيري نيروي بيشتر در جهت توليد و رقابت بيشتر و در نتيجه قيمت و کيفيت مناسب تر را در پي دارد.
لطفي همچنين اجراي اين طرح را سبب ايجاد رابطه صحيح و منطقي ميان خريدار و فروشنده و حمايت از توليد ملي دانست و تاکيد کرد: قطعا حمايت از توليد سبب هدايت مصرف کننده در جهت خريد با کيفيت، افزايش توان خريد و در نتيجه توسعه محصولات و فرهنگ حمايت از توليدات داخلي و کيفي سازي خواهد شد.
ايجاد شبکه فروش ميان کارآفرينان
معاون کارافريني و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران گفت: با وجود 10 هزار خود اشتغال و کارافرين در سطح مناطق 22 گانه تهران گام دوم ايجاد شبکه فروش در بين کارآفرينان است.
لطفي با اشاره به طبقه بندي تخصصي کارآفرينان در حوزه هاي کشاورزي، فرهنگي، خدمات، گردشگري و.. و نيز برگزاري جلسات هفتگي به منظور تبادل نظر کارآفرينان در حوزه هاي مختلف گام دوم را ايجاد شبکه فروش ميان کارآفرينان دانست و افزود: اين کارآفرينان در نهايت به عنوان يک مصرف کننده نياز به محصولاتي در جهت توليدات و نيازهاي روزمره خود خواهند داشت که مي‌توانند آن را از طريق خريد و مبادله کالا از کارآفرينان در ديگر حوزه ها تامين نمايند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: گام سوم ايجاد شبکه تخصصي و بزرگ اقتصادي توسط کارآفرينان و حوزه شهرداري تهران در جهت توليد محصولات ساير شهروندان، ارگانها و سازمانهاي ديگر خواهد بود.
گفتني است؛ علاقه مندان در حوزه کارآفريني، مشاغل خانگي و کسب و کار کوچک مي‌توانند با مراجعه به يکي از مراکز خدمات اجتماعي مستقر در مناطق 22 گانه سازمان رفاه شهرداري تهران و يا تماس با تلفن 88938633 اطلاعات بيشتري  کسب نمايند./ل
برچسب ها: بازاریابی ، فروش ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
من قصد دارم یک شرکت جهت مشاوره راه اندازی شبکه های فروش درکشور تاسیس کنم از کجا میتونم راهنمایی بگیرم و نیازمندی های اولیه برای این کار رو شناسایی کنم.
آخرین اخبار