چگونه رمضانی بمانیم و برکات این ماه را حفظ کنیم؟

بدون تردید یک ماه روزه داری و مبارزه عملی با هواهای نفسانی تأثیر بسیار عمیقی در روح و روان و سلامت انسان دارد اما راه حلهایی وجود دارد که برکات این ماه تا پایان هر سال برای انسان حفظ شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پرهیز از آنچه که موجب زایل شدن اثر روزه می شود علت غلیی روزه، دستیابی به تقوی است زیرا گناه با هدف روزه منافات دارد و ما هنگامی می توانیم از اثر روزه به طور مستمر بهره مند شویم که رفتارمان همسو همچهت و در راستای پرهیزگاری باشد.

علاوه بر اجتناب از گناه باید ارتباط خود را با آنچه در ماه مبارک رمضان انجام داده ایم قطع نکنیم یعنی برای تقویت آثار روزه گاهی روزه بگیریم بنابراین استواری عمل و مداوت بر آن موجب می شود تا اثر آن عمل باقی بماند.

اگر بخواهیم اثرات ماه مبارک رمضان نه تنها تا ماه رمضان بعدی حفظ شود بلکه به عنوان یک سرمایه معنوی برای همیشه باقی بماند باید ارتباط خود را با این ماه حفظ کنیم یعنی با انجام دادن همان اعمالی که در ماه رمضان انجام می دادیم قرائت روزانه قرآن حداقل یک صفحه در روز خواندن نماز به جماعت و نماز اول وقت، قرائت دعا و مناجات های مختلف روزه داری و نگهداشتن اعضا و جوارح از گناهان از جمله اعمالی است که برای حفظ برکات ماه رمضان تا سال آینده باید اجرا و پیگیری شود./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار