موسسات درماني مانند؛ بيمارستان ها معمولا برنامه مراقبتي خود را با چرخه خواب و بيداري بیماران تنظيم نمي کنند که این باعث قطع و اختلال خواب مددجويان در ساعات معمول در اثر مراقبت هاي متداول مي شود.

پويا فرخ نژاد افشار دکترای سالمند شناسی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: اختلال خواب از مشکلات شایع بيماران بستری در بخش های مراقبت ويژه است و اقدامات پرستاری از جمله عوامل خارجی ایجاد آن است،موسسات درماني مانند بيمارستان ها معمولا برنامه مراقبتي خود را با چرخه خواب و بيداري بیماران تنظيم نمي کنند که این باعث قطع و اختلال خواب مددجويان در ساعات معمول در اثر مراقبت هاي متداول مي شود.

وی گفت: اختلال خواب در بيماران بدحال بصورت طول مدت ناکافي خواب يا مراحل ناکافي خواب تعريف مي شود که منجر به ناراحتي و مختل شدن کيفيت زندگي فرد مي گردد.

این دکترای سالمند شناسی تصریح کرد:کميت و کيفيت نامطلوب خواب بعنوان يک وضعيت استرس زا باعث ترشح اپي نفرين و نور اپي نفرين مي گردد که اين امر خود باعث افزايش ضربان قلب، تعداد تنفس، ميزان فشار خون و ميزان نياز ميوکارد به اکسيژن، کاهش خونرسانی کليوي مي شود که اين عوامل در نهايت موجب تشديد ايسکمي و انفارکتوس قلبی مي گردد./ع2
برچسب ها: خواب ، اختلال ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ دی ۱۳۹۲
جالب بود