مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از انعقاد قرارداد همکاری با مرکز تحقیقات کشاورزی استان ( شاهرود) برای اجرای پروژه های تحقیقاتی در بخش باغبانی خبر داد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، لطف الله رضایی گفت: با توجه به پتانسیل موجود در مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان، برای اجرای دو پروژه بررسی مقاومت ارقام پسته به سرما و ارزیابی پایه های انگور مقاوم به شوری با آن مرکز تفاهم نامه همکاری مشترک بسته شد.

وی افزود: برای پروژه بررسی مقاومت ارقام پسته به سرما، پنج رقم پسته برتر استان سمنان در شهرستان دامغان انتخاب شدند تا مقاومت گل در زمان بروز سرمای دیرس بهاره مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی گفت: این پروژه برای جلوگیری از خسارت سرمای بهاره است که می تواند بخش بوسیعی از محصولات باغی استان سمنان به ویژه پسته را تحت تاثیر قرار دهد و در دو سال اجرا می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یکی از مهمترین عوامل محدودکننده کشت انگور در این استان شوری خاک است که در این پروژه سعی می شود پایه های معمول در باغ های استان سمنان نسبت به سطوح مختلف شوری خاک مورد ارزیابی قرار گیرد و متحمل ترین پایه به شوری برای تکثیر و توسعه باغ های انگور در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

مدت اجرای این پروژه دو ساله است که در پایان نتایج حاصله اعلام می شود/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.