به روسای دانشگاه های سراسر کشور اعلام کرده ایم تا ظرفیت خوابگاه های خود را به طور شفاف در دفترچه های انتخاب رشته اعلام کنند.

مهندس گودرزی، قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در خصوص انتخاب دانشگاه مد نظر داوطلبان گفت:  با توجه به اینکه انتخاب رشته و دانشگاه برای پذیرفته شدگان در کنکور سراسری شروع خواهد شد هشداری را برای پذیرفته شدگان و خانواده های آنها دارم و آن اسکان و خوابگاه های دانشجویی است. 

 وی اظهار داشت: بعضی از دانشگاه ها ظرفیت خوابگاه های خود را اعلام نمی کنند و متاسفانه خوابگاه های محدودی دارند و دانشجو از انتخاب رشته و دانشگاه در زمان اسکان با مشکل مواجه می شود. 

 وی تصریح کرد: در این بین تامین خوابگاه های مورد اعتماد صندوق رفاه دانشجویان با مشکلاتی مواجه می شود. 

وی در پاسخ به اینکه آیا سازمان سنجش برای رفع این مشکل برنامه ای را در نظر دارد گفت:  به سازمان سنجش و روسای دانشگاه ها سراسر کشور اعلام کرده ایم تا ظرفیت خوابگاه های دانشجویی را در حوزه ی پسران و دختران به صورت شفاف در دفترچه های انتخاب رشته و دانشگاه اعلام کنند و تا دانشگاه ها باید این موضوع را به سازمان سنجش اعلام کرده باشند. 

 وی تصریح کرد: داوطلبان در انتخاب رشته دانشگاه الویت دانشگاه های بومی را داشته باشند و نکته ی دیگر اینکه سطح دانشگاه ها در شهرستان ها نیز ارتقا یافته است و عموما با مراکز استان ها و تهران فاصله ی زیادی ندارند بنابر این بهتر است تا دانشگاه های بومی را انتخاب کنند تا این محدودیت ها به وجود نیاید. 
 
گودرزی با بیان اینکه انتخاب دانشگاه های بومی اثرات زیادی را برای خانواده ها خواهد داشت گفت:  این  کار باعث کاهش هزینه ی خانواده ها خواهد بود و خانواده ها همراه فرزندان خود خواهند بود و این یکی از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی است./ح
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار