عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب که در حال حاضر کشورهای اروپایی و غیراروپایی خریدار نفت ما هستند گفت: مشکلی که با آن مواجه هستیم نحوه انتقال ارز است زیرا به دلیل تحریم‌ بانک‌های داخلی نمی‌توانیم به راحتی در زمینه انتقال ارز فعالیت کنیم و در بحث صادرات با مشکل مواجه نیستیم.

حجت‌الاسلام "موسی احمدی" نماینده مردم دیر، کنگان و جم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای غرب مبنی بر تحریم کامل نفت ایران گفت: کشورهای غربی آنچه که در توان داشتند به کار بردند، تحریم‌ها قبل از اینکه به ایران خسارتی وارد کند، کشورهای اروپایی و غیراروپایی را متضرر کرده است.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: ما نفت خام را صادر می‌کنیم و این کشورها با تبدیل آن به فرآورده‌های دیگر بیشترین بهره را از آن می‌برند که در حال حاضر به علت عدم استفاده از نفت ایران این مسئله به حالت رکود درآمده و با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.  
 
احمدی ادامه داد: استقبالی که در مراسم تحلیف شاهد آن بودید یعنی حضور بیش از 60 کشور جهان در این مراسم بیانگر این است که دنیا به سمت و سوی مخالفت با آمریکا پیش می‌رود و خواهان این مسئله هستند که ایران بیشتر در فضاهای بین‌المللی ورود پیدا کند.  
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای اروپایی و غیراروپایی خریدار نفت ما هستند اما مشکلی که با آن مواجه هستیم نحوه انتقال ارز است زیرا به دلیل تحریم‌ بانک‌های داخلی نمی‌توانیم به راحتی در زمینه انتقال ارز فعالیت کنیم و در بحث صادرات با مشکل مواجه نیستیم.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه تحریم اخیر در مورد نفت ایران که غربی‌ها به آن اشاره کردند به مرحله عمل برسد مطمئنا در اولین مرحله خودشان با چالش مواجه شده و به بن‌بست می‌رسند.  


انتهای پیام/ 


برچسب ها: ایران ، نفت ، تحریم ، غرب ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار