جهان امروز جهان ارتباطات است و دنیا در هیاهوی تکنولوژی و فن آوری ها خبر رسانی می رود تا به دهکده ای تبدیل شود، دهکده ای که هر اتفاقی در آن به اندازه چند صدم ثانیه به تمامی دنیا مخابره می شود. در این میان نقش رسانه ها و خبرنگاران بسیار برجسته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک

رسانه ها یكي از ابزارهاي موثر و مفيد در زمينه آگاهي بخشي و اثرگذاري در جامعه هستند، بارها از سوی کارشناسان علوم اجتماعی تاکید شده است که رسانه های جمعی در تقویت و یا تضعیف هنجارهای اجتماعی موثرند. قطعا خبرنگار به عنوان شاکله رسانه باید دارای ویژگی هایی باشد که از عهده این وظیفه خطیر برآید.
روند و نحوه خبرنگار شدن در سطح جهان همچون پیدا کردن شغل های دیگر به ملاک هایی چون درایت، علاقه، تحصیلات دانشگاهی و تجربه بستگی دارد. اما بی شک این روند در کشور ما یا حداقل در شهر ما بسیار متفاوت است، به غیر از عده ای خاص که برحسب استعداد، علاقه و یا تحصیل به این رشته روی آوردند، بسیاری با تصور راحتی و بی دردسر بودن این شغل و بدون داشتن هیچ آگاهی از شرایط خبرنگاری پا به این عرصه می گذارند.
هرچند تحصیلات دانشگاهی در رشته خبرنگاری و روابط عمومی در دانشگاه ها هم، تاکنون نتوانسته است خبرنگاری شش دانگ به جامعه مطبوعات تحویل دهد و به اعتراف بيشتر خبرنگاران، اندوخته هایشان در گرو تجربه بوده است، اما گاه کارگاه های آموزشی و کلاس هایی که تعداد آن ها به انگشتان دست هم نمی رسد توانسته است بخش کوچکی از این خلاء را پر کند./س

برچسب ها: هنر ، خبرنگاری ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.