مدير كل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس گفت: در حال حاضر به فكر اصلاح سياست هاي جمعيتي كشور نباشيم تا 30 سال آينده درگير مشكلاتي خواهيم شد كه كشورهاي توسعه يافته به آن دچار شده اند.

دكتر سنگي، مدير كل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص رشد جمعيتي كشور گفت: وضعيت جمعيتي كشور نامناسب نيست رشد جمعيت در حدود 1.3 مي باشد و ميزان tfr نيز 10.79 مي باشد.

وي تصريح كرد:‌آمارها نشان مي دهد كه از ميزان tfr كه تا سال 90 بايستي 2.3 مي بود عبور كرديم و حد آن پايين تر است.

وي با بيان اينكه اگر در حال حاضر به فكر اصلاح سياست هاي جمعيتي نباشيم تا 20 يا 30 سال آيند ه درگير مشكلاتي خواهيم شد كه برخي از كشورهاي توسعه يافته در بحث جمعيت با آن مواجه هستند.

وي اظهار داشت: در راستاي سخنان مقام معظم رهبري و رهنمودهاي ايشان اين بحث توجه خاص تمامي نهادها از جمله وزارت بهداشت را مي پذيرد.

دكتر سنگي با بيان اينكه بحث هاي جمعيتي فقط مختص وزارت بهداشت نيست گفت: لازمه اين بحث فرهنگ سازي است و مشاركت ساير نهادها و حوزه هاي مرتبط با امور جمعيتي و جوانان را مي طلبد تا هم در اين قسمت فرهنگ سازي شود و هم هماهنگي هاي بين بخشي نيز تقويت شود و در راستاي سياست هاي نظام برنامه ها را پيش ببرند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار