از جمله فعالیت های مثبت معاونت پژوهشی وزارت علوم تصویب 42 طرح های کلان ملی در 60 دانشگاه و پژوهشگاه بود.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص نقاط قوت ما در طول این دولت در حوزه پژوهش باید بگویم که با توجه به کسب رتبه اول علمی منطقه و 15 دنیا تلاش زیادی برای تبدیل علم به ثروت و همچنین تبدیل دانشگاهی به دانشگاه های کار آفرین داشته ایم.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این بود که وقتی دانشجویی فارغ التحصیل می شود بیشتر وقتی که برای خود بر ایجاد کارها و فعالیت های جدید باشد تا ما با سیل عظیم دانشجویان فارغ التحصیل که در تخصص خود نیستند مواجه نباشیم.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: همچنین تعریف و تصویب 42 طرح کلان ملی در 60 دانشگاه و پژوهشگاه کشور با راهنمایی بخش های اجرایی در خصوص جدی ترین نیازهای اجرایی تصویب شده بود که امسال خوشبختانه اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص بحث توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نیز رشد خوبی داشته ایم چنانچه هم اکنون 31 پارک علم و فناوری در تمامی استان ها وجود دارد که می توانند از فضای آن استفاده کنند و امیدواریم طی سال های آینده در برگیرنده تعداد کثیری شرکت کننده و فارغ التحصیل دانشگاهی در این امر باشیم./ع2

برچسب ها: علوم ، فناوری ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.