بازيگر "دودكش" در خصوص نقش "بهروز و "فيروز" در اين سريال دست به افشاگري زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛‌اميرحسين رستمي، متولد 12 بهمن 1354 در تهران است، بيشتر مخاطبان او را با نام "شكور" در مجموعه "شمس العماره" به كارگرداني "سامان مقدم" مي شناسند.
"رستمي" در طي اين سال ها به جاي شخصيت هاي طنز و جدي در سريال هاي متفاوت به ايفاي نقش پرداخت و اين روزها به بهانه بازي متفاوت او در مجموعه "دودكش" كه از شبكه يك سيما روي آنتن مي رود، پاي گپ و گفتي با او نشستيم كه بخشي از آن را در مصاحبه زير مي خوانيد:



- آقاي "اميرحسين رستمي" شما 15 كيلو وزن كم كرديد و فكر مي كنم به دليل كاراكتر متفاوت خود در "دودكش" اين كار را انجام داديد، درست است؟  
- قبل از "دودكش" سركاري بودم كه اضافه وزن پيدا كردم و به دليل حضورم در سريال مناسبتي "دودكش" 15 كيلو از وزن خود را كم كردم.

- شما كاراكتر متفاوتي را در مجموعه "دودكش" بازي كرديد، آيا خلق شخصيت "بهروز" كار شما بود يا در متن طراحي كاراكتر شما اينگونه بود؟
- "دودكش" طنز موقعيت بود و همه اين طراحي ها در متن انجام گرفته بود و زماني كه فيلمنامه را خواندم همه اتفاقها در آن ها طراحي شده بود و معتقدم اين سريال از نظر گريم، فيلمناه و كارگرداني بسيار درخشيد.

** با فقر فيلمنامه مواجه ايم


- چه چيز باعث درخشش و برقراري خوب "دودكش" با مخاطبان و نيز خود بازيگران اين سريال شد؟
- ماجرا اين است كه ما مشكل بزرگي را در سريال سازي داريم و آن هم فقر فيلمنامه و دم دستي بودن متن ها است، شخصيت پردازي ها درست انجام نمي شود و بازيگران بايد از توانايي خود به كار اضافه كنند تا شخصيتي خلق شود كه اين مسئله هم بازيگر را به تكرار مي اندازد و يا به اصطلاحي ديگر بازيگر تمام مي شود، در "دودكش" شخصيت پردازي ها خوب بوده و اين اتفاق خوب را "برزو نيك نژاد" رقم زد و "ميرحسين لطيفي" هم به عنوان كارگردان بازي درست را از بازيگران اين كار گرفت و باعث شد كه كار به سوي لودگي و لمپن بازي نرود و خوشبختانه همه بازيگران كار خودشان را به خوبي انجام دادند تا داستان براي مخاطب ملموس و باورپذير شود و امروزه همه ما شاهد هزاران نفر چون "عفت"، "فيروز"، "بهروز"، "نصرت" و ... در جامعه هستند و قرار نيست كه اتفاق خاصي در "دودكش" رخ دهد.

** برقراري ارتباط با "بهروز" دشوار بود

- "بهروز" به عقيده من متفاوت ترين كار كارنامه هنري شما بود، چگونه با اين كاراكتر ارتباط برقرار كرديد؟
- من قبل از قرارداد، فيلمنامه را خواندم و با اين قصه سخت ارتباط برقرار كردم و در ابتدا تلاش كردم نقش كوچكتري را بردارم.

** "دودكش" بدون "فيروز" ساخته نمي شد

- چرا؟ ايراد كار كجا بود؟

به جز نقش "فيروز" كه معتقدم جز "هومن برق نورد" كسي در كره زمين پيدا نمي شود كه بتواند آن را بازي كند، بقيه نقش ها براي "اميرحسين رستمي" جذاب نبود و براي من جاي كار نداشت من از اول عادت داشتم كه كار با من شروع شود و بار سريال بر دوشم باشد و از سوي ديگر اين فضاي طنز و شخصيت "بهروز" برايم عجيب و غريب بود چون همه كمدي هايي كه تا الآن بازي كرده بودم، در نقش يك پسر شيك به عنوان مثال (شكور) در "شمس العماره" و ديگر كارهايم را در طي اين سال ها داشته ام ولي "بهروز" "دودكش" جواني خنگ و پر دردسر است و اين تفاوت خيلي برايم قابل درك نبود.



** قبل از قرارداد عاشق قصه شدم

- بعضي از نقش ها آدم را صدا مي كنند ولي نقش "بهروز" مرا صدا نكرد اما "محمدحسين لطيفي" كارگردان و "برزو نيك نژاد" نويسنده به من گفتند به ما اعتماد كن و اين ترس در من چالش بزرگي را به وجود آورد.

- يعني شما مي گوييد نقش اصلاً براي شما وسوسه انگيز نبود؟  
- بله. دلايل آن را هم گفتم ولي الآن خوشحالم كه مردم راضي اند و خارج از كشور هم كه بودم، ديدم كه مردم به سايت ها مراجعه مي كنند و قسمت هايي را كه نديده اند را دانلود مي كنند و خوشحالم كه "بهروز" كاراكتري متفاوت و جذاب شد.

** در "دودكش" پاسكاري تيم بي نظير بود

- "دودكش" اثري ماندگار شد و "بهروز" كاراكتري متفاوت در كارنامه كاري شما، اين اتفاق را مديون چه كساني هستيد؟
از "برزو نيك نژاد" نويسنده به دليل شخصيت پردازي درست و همچنين از "محمدحسين لطيفي" كه كارگرداني صاحب نام و با تجربه هستند تشكر مي كنم و در كنار آن از ديگر اعضاي تيم به خصوص "ايمان اميدواري" طراح گريم"، "امير حاتمي" صدا بردار، و "ابراهيم غفوري" تشكر ويژه اي دارم.

- شما اشاره به گريم خود كرديد، كمي از اين جنسي گريم برايمان بگوييد؟
- قطعاتي با دقت روي بيني و سيبيل گذاشته شد تا "اميرحسين رستمي" از خوش تيپي كارهايش درآيد تا به "بهروز" "دودكش" تبديل شود و اين جنس گريم هم براي من خيلي غريب بود.

** هوشمندي يك بازيگر نقش مهمي در ماندگاري او دارد

-شما براي بازي در دو كار ديگر ماه رمضان انتخاب شديد، چي شد "دودكش" را برگزيديد؟
- خوب اينجا بايد يك بازيگر هوشمندي خود را به كار گيرد و نقش را درست انتخاب كند و خوشحالم كه انتخاب درستي را انجام دادم و از حمايت هاي سازمان صدا و سيما تشكر مي كنم و در كنار آن از "مهدي فرجي" مدير شبكه يك سيما به دليل حمايت هايشان نيز سپاسگزارم./
گفتگو از الهه عليزاده  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار