نماينده مردم بهبان در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت گفت: همه وزرا کابينه از بهترين‌ها انتخاب شده‌اند و در مجموع نعمت زاده قدرتمندترين و توانمندترين وزير کابينه است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ محمدباقر شريعتي در موافقت با وزير پيشنهادي وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: انتظار آن است که با کليد تدبير روح تازه‌اي در کالبد کشور دميده شود تا مردم فهيم و صبور شاهد روزهاي در شان خود باشند.

وي ادامه داد: سخنان حجت الاسلام روحاني در روز تحليف نشان علاقه دولت در خدمت رساني و جلوگيري از اطاله زمان خدمت رساني است و بهتر است سخنان مقام معظم رهبري را در مراسم تحليف سر لوح کار قرار دهيم.

نماينده مردم بهبان افزود: افراد کابينه با کارآزمودگي و کارنامه‌دار بودن و پختگي از بهترين نقاط کابينه هستند.

شريعتي در ادامه خاطر  نشان کرد: تصدي وزارت نياز بلوغ، پختگي و تجربه است که اين موضوع در کابينه تدبير و اميد به خوبي لحاظ شده است.

وي ويژ‌گي‌هاي بسياري از وزراي پيشنهادي را منحصر به فرد دانست و تصريح کرد: ويژگي‌هاي در ارائه برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي وزرا مشخصا نام برده شده است.

نماينده بهبان در خصوص وزرای پيشنهادي کابينه افزود: وزير اقتصاد شرايط اقتصادي را متحول کرده، وزير نفت به تائيد کارشناسان بهترين‌هاست، وزير اطلاعات از فهم موقعيت جمهوري اسلامي را به خوبي آشنا است.

شريعتي تصريح کرد: همه وزرا کابينه از بهترين‌ها انتخاب شده‌اند و در بين اين همه نخبگان وزير علوم که از سابقه انقلابي درخشاني برخوردار است مي‌تواند جايگاه دانشگاه را متحول کند.

وي ادامه داد: مي‌خواهم از آقاي نعمت زاده بگويم و بايد مقايسه‌اي انجام دهم چرا که فصل بندي دقيق برنامه وي نشان دهنده آن است که کارشناسي لازم و مناسب بر روي ان صورت گرفته است.
نماينده بهبان افزود: در برنامه وي وجود نقطه هزيمت، نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهديدها به صورت واقع بينانه نشان داده شده است.

وي نقطه قوت برنامه‌هاي اجراي نعمت زاده را قابليت اندازه گيري آنها دانست و تصريح کرد: او کليه گويي نکرده است بکله برنامه‌اي دقيق ارائه  کرده است.

شريعتي تاکيد کرد: نعمت زاده انشاء ننوشته است بکله برنامه ‌اي ارائه کرده است که افقي را در اختيار مجلس قرار مي‌دهد تا بتوانند به ارزيابي برنامه او بپردازند.

نماينده بهبان در خصوص برنامه نعمت‌زاده گفت: ساماندهي امور مالي و مقررات افزايش توليد، ارزش افزوده، توانمندسازي بخش خصوصي، بهبود فضاي کسب و کار، کيفيت و رقابت پذيري و افزايش سرمايه گذاري داخلي و خارجي به صورت شفاف و دقيق در برنامه لحاظ شده است.

شريعتي افزود:  آقاي نعمت زاده الفت آفرين، داراي آتوريته، برخوردار از حسن شهرت و مقتدر است.

نماينده بهبان با اشاره به سابقه مديريتي نعمت زاده بيان کرد: وقتي وي وارد يک پروژه مي‌شد تمام مديران را به خط کرده و اگر کوچکترين تخلفي داشته‌اند به دقت برخورد مديريتي مي‌کرد.

وي ادامه داد: نعمت زاده با برنامه خود ترتيب سياست گذرايي مدبرانه براي تصريح در امر توليد را فراهم کرده است.

شريعتي بسياري از صنايع بزرگ از جمله پتروشيمي را ارمغان نعمت زاده براي کشور دانست و تاکيد کرد: نعمت زاده را بايد قدرتمندترين و توانمندترين وزير کابينه است.
 
وي درک منطقي از فضاي صنعت، برخورداري از دانش روز، خبره بودن در بازرگاني و برآمدن از دل صنعت را از ويژگي‌هاي این وزير پيشنهادي برشمرد.

نماينده بهبان سرآمدي و پيشتازي در توليد و مقوبليت در بخش خصوصي را نيز از ديگر ويژگي‌هاي بارز وزير پيشنهادي دانست.

وي با بیان اینکه نعمت زاده با اين برنامه نشان داد چسبيده به صنعت نبوده بلکه از جنس صنعت است، ادامه داد: وزير پيشنهادي مديري است که آسيب شناسي ايران را مي‌شناسد و با زبان گفتگوي بين بخشي براي بهبود وضعيت توليد آشنا است.

شریعتی افزود: آقاي نعمت زاده با تعامل سازنده‌اي که با وزرا اقتصاد، نفت، تعاون  و ساير وزراي محترم خواهد داشت چرخ‌هاي صنعت، معدن و بازرگاني را به سرعتي فزاينده خواهد رساند.

نماينده بهبان در خصوص اقدامات آينده وزير پشنهادي بيان داشت: انتظار ميرود ايشان پس از دريافت راي اعتماد از مجلس محترم به محورهاي  سپردن صنعت و تجارت کشور به مديران توانمند و صاحب ايده و فکر همچنين توزيع مناسب صنايع در همه جاي ايران و انجام اقدامات عملي براي جذب سرمايه در بخش صنعت توجه کند.

شريعتي خاطب به نمايندگان مجلس گفت: اميدوارم همکاران فرهيخته با راي اعتماد مثبت خود به جناب آقاي نعمت زاده زمينه را براي سپردن سکوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به فردي آزموده و کار کشته را فراهم کنند.

وي در ادامه بيان کرد: مردم چشم اميدشان به شما نمايندگان است تا با راي مثبت و در عين حال مستقل خود به کابينه دکتر روحاني پاسخ مثبت بدهيد.

نمايندگان بهبان افزود: راي اعتماد شما بر روحيه‌ي مردمي که شما را انتخاب کرده‌اند بسيار تاثير گذار است لذا سعي کنيد نگاه مردمي و اسلامي داشته و از کارهاي سياسي بپرهيزم تا هزينه کشور کاهش يابد.

شریعتی در پایان با بیان اینکه اميدوارم همه ما براي رضاي مردم که همان رضاي خدا است راي بدهيم سخنان خود را با يک بيت به پایان برد:
بيا تا گل برافشانيم و مي در ساغر اندازيم
فلک را سقف بشکافيم و طرحي نو در اندازيم

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار