کمبود اعتبار در حوزه سلامت جهان شمول بوده بنابر این تغییر ساختار وزارت بهداشت تنها توسط وزیر امکان پذیر نبوده و به حمایت دولت و سایر ارگانها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ طریقت منفرد در برنامه معارفه وزیر بهداشت که صبح امروز یکشنبه 27 مرداد ماه در سالن همایش های رازی برگزار شد ضمن خیر مقدم به دکتر قاضی زاده هاشمی از روحیه ایثار وي به عنوان ارزشمند ترین موفقیت یاد کرد و افزود: دکتر قاضی زاده هاشمی از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بوده و از نظر علمی نیز در چنان سطحی در داخل یا خارج از کشور قرار داشت که گاه لج ما چشم پزشکان را در می آورد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب به دلیل صفات ارزنده دکتر قاضی زاده هاشمی برای انتخاب وزیر بهداشت مستقیم نزد وي رفت خاطر نشان کرد: فعالیت در سمت وزیر بهداشت جدا از ثواب فراوان در پیشگاه خداوند، مسئولیت بسیار سنگینی است چرا که وزارت بهداشت را مسئول مردم نتایج حاصل از هر بخش درمانی می دانند.
 
طریقت منفرد با یاد آوری بخشی از  بیانات دکتر شهریاری مبنی بر اینکه انسان محور توسعه است تصریح کرد: هر چه به بخش بهداشت و درمان اعتبار بیشتری تخصیص یابد به منزله سرمایه گذاری است هر چند که همانطور که دکتر مرندی نیز اشاره فرمود اداره حوزه سلامت به غیر از منابع مالی به مدیریت صحیح نیاز دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبار در حوزه سلامت جهان شمول است یاد آور شد:  در سال 90 بیش از 40 هزار میلیارد تومان در وزارت بهداشت برای تامین هزینه های درمانی هزینه شده که از این مبلغ فوق الذکر حدود 25 هزار میلیارد تومان آن را مردم پرداخته اند و پیش بینی می شود که با وضعیت کنونی هزینه های درمانی این مبلغ تا پایان سال 92 به 60 هزار میلیارد تومان برسد.
 
همچنین، هر فرد در طول سال 10 بار به مراکز درمانی مراجعه کرده  بنابر این  مطابق با جمعیت کشور سالانه 750 میلیون مراجعه به این مراکز وجود داشته و حدود 5/6 میلیون نفر نیز در این مراکز بستری شده اند.
 
طریقت منفرد اذعان داشت:  اصلاح ساختار وزارت بهداشت تنها از طریق وزیر  بهداشت امکان پذیر نبوده و باید دولت و معاونت راهبردی و سایر ارگان ها نیز وی را برای تحقیق این مهم حمایت کنند.
 
همچنین اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کلان نیز به یک عزم ملی نیاز دارد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار