روزنامه انگلیسی ديلي تلگراف گزارش داد: بانک ملت ایران که از سال 2009 توسط خزانه داری انگلیس تحریم شده، اکنون به دنبال دریافت غرامت 500 میلیون پوندی از دولت لندن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در پی حکم دیوان‌عالی انگلیس علیه تحریم بانک ملت، وکلای این بانک می گویند برای دریافت هزینه های قانونی و همچنین ضرر و زیان وارد شده به بانک در انگلیس و قاره اروپا، خواستار دریافت غرامت شده اند.

"ساروش زایوالا" از حقوقدانان ارشد شرکت حقوقی "زایوالا و همکاران" که وکالت بانک ملت را برعهده دارد، به دیلی تلگراف گفته است: بانک ملت یک موسسه کاملا سودده بود که مجبور شد پس از تحریم های سال 2009 میلادی، فعالیت خود را بطور کامل در انگلیس و اروپا متوقف کند.

وی افزوده است: این ناراحت کننده است که پول این خسارت باید از جیب مالیات دهندگان انگلیسی پرداخت شود ولی در هر حال حکم قانونی باید اجرا شود.

اين روزنامه انگلیسی نوشت: پرونده بانک ملت، راه را برای اقدامات مشابه از سوی دیگر شرکت های ایرانی از جمله بانک ها و شرکت های نفتی هموار کرده است و حقوقدانان معتقدند که مجموع غرامت درخواستی چنین شرکت هایی ممکن است فراتر از یک میلیارد پوند باشد.

اين روزنامه سپس به نقل از کارشناسان تاکید کرد: مقامات دولت انگلیس از این پس قبل از قرار دادن نام شرکت های مرتبط با ایران در لیست سیاه، مجبورند به دقت فکر بکنند. این اقدام بطور بالقوه باعث کاهش آثار تحریم ها می شود.

به نوشته تلگراف، انتظار می رود که دادگاه انگلیس تا پایان ماه جاری میلادی دستور پرداخت غرامت از سوی خزانه داری انگلیس به بانک ملت را صادر کند.

خزانه داری انگلیس، بانک ملت را به ارتباط با برنامه هسته ای ایران متهم کرده بود ولی اوایل تابستان امسال دیوان عالی این کشور شواهد و مدارک موجود در این زمینه را غیرقابل استناد خواند و علیه تحریم بانک ملت رای داد.

تلگراف نوشت: این پرونده و چالش حقوقی بانک ملت و دیگر شرکت های ایرانی علاوه بر بار مالی سنگینی که برای مالیات دهندگان انگلیسی دارد، باعث بروز نگرانی های جدی در مورد آسیب زدن به تحریم های ایران شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار