کارگردان سینما گفت: خانه هنرمندان مکانی برای انجام فعالیت های هنری جوانان و بروز استعدادهایشان است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضردر محل، آیین افتتاحیه سینماتک خانه هنرمندان ایران عصر امروز با حضور هنرمندانی چون عباس کیارستمی، خسرو سینایی، محمدرضا اصلانی، درویشی، سیف الله صمدیان، مجید سرسنگی و محمد متوسلانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم خسرو سینایی گفت: از حضور در اینجا خوشحال هستم و سورع این افتتاحیه را تبریک می گویم.

وی افزود: من هنگام تماشای حضور جوانان در خانه هنرمندان بسیار خوشحال می شوم زیرا این مکان امکان فعالیت جوانان با استعداد را فراهم می آورد و من با تماشای فعالیت آن ها احساس سرزندگی و پویایی می کنم.

سینایی تصریح کرد: چندی پیش تئاتری را در تماشاخانه ایرانشهر دیدم که از تماشای آن لذت بردم این درحالی است که بسیاری از افراد تنها از پیشرفت جوامع غربی در این عرصه صحبت می کنند درحالیکه شخصا انحطاط را در کار آن ها دیده ام.

این کارگردان سینما عنوان کرد: جوانان ما در سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی بسیار بااستعداد هستند و خانه هنرمندان فضای مناسبی را برای فعالیت آن ها فراهم آورده است.

سینایی اظهار داشت: بسیاری از افراد تمام سینما را تنها "هیچکاک" می نامند درحالیکه او یک نفر در دوران خود بود و کسی شبیه او در آن زمان وجود نداشت.

وی ادامه داد: ما بارها و بارها "هیچکاک" را شناختیم و از او تقلید کردیم در حالیکه سینما ابزاری برای ذهن خلاق فیلمساز است و در هر هنری انسان باید خود را بیابد.

این کارگردان عنوان کرد: باتوجه به کمبود بودجه در دوره هایی یک هنرمند حتی در صورت برخورداری از خلاقیت هم قادر به انجام کاری نبود./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار