معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور با بررسی مناسبات علوم انسانی و جنگ نرم، گفت: علوم انسانی علوم جهت دهنده زندگی بشری است که روح حاکم بر علوم انسانی حاضر، روح سکولار و بی‌نقشی دین در این عرصه است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، رمضان شعبانی‌سارویی در آستانه برگزاری اجلاس سالانه این سازمان در گفتگویی دانشگاهی که مبتنی بر آموزه‌های سکولار باشد را مهد سکولارپروری دانست.

وی تاکید کرد: نباید انتظار داشت نیروهایی پرورش یافته و تربیت شده از این سامانه، انسان‌هایی متخصص، مهذب و متعهد باشند.

وی در رابطه با جنگ نرم و علوم انسانی بیان کرد: علوم انسانی ترجمه شده در ایران با ویژگی سکولاریستی آن قرابت و نزدیکی زیادی با تولید ادبیات جنگ نرم برخاسته از غرب دارد و درصدد به فراموشی سپردن نقش دین در اداره زندگی بشر است.

معاون بررسی و تحلیل سازمان  بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در علوم سکولار حضور دین و علم برخاسته از دین به شدت زیر سوال است، تصریح کرد: امروزه مهمترین سطح منازعه جمهوری اسلامی با نظام سلطه‌گر غرب، سطح زیرین منازعه یعنی سطح ایدئولوژیک آن است.

وی تصریح کرد: در این منازعه و رویارویی غرب به دنبال حاکم کردن سبک زندگی برخاسته از سکولاریسم بوده و از سوی دیگر انقلاب اسلامی درصدد ارائه مدل و الگوی اداره زندگی بشری و سبک زندگی براساس الگوی اسلام اهل بیت(ع) و در حقیقت سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

شعبانی افزود: این کارزار در طول سی و چهار سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی همواره برقرار بوده و طراحی چالش‌هایی چون منازعه هسته‌ای، اتهام تروریسم، بهانه نقض حقوق بشر، جنگ اقتصادی، نبرد سایبری و غیره لایه‌های آشکار جنگ نرم غرب با جمهوری اسلامی است.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار