عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مدیریت جهادی، زمانبدی های سریعتر از حالت عادی و متعارف برنامه داشتن و هدفمندي را لازمه تحقق حماسه اقتصادی دانست.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه همه بخش های سازمان بسیج مستضعفین هماهنگی مناسبی برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سازمان خود داشته باشند، افزود: حرکت به سوی اهداف انقلاب اسلامی و نظام حرکتی شتابنده به خود گرفته است و با پیش بینی موانع می توان مشکلات را با سرعتی قابل ملاحظه برطرف ساخت.

وی با اشاره به اینکه ابتکار عمل در همه عرصه های اقتصادی، تحقق حماسه سیاسی را نیز در پی خواهد داشت، بیان کرد: همه امکانات جامعه در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها برای استقلال، خودکفایی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بسیج شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، اصلاح نظام بانکی کشور را نیازمند راهکارهای عملی و صحیح دانست.

وي ابراز داشت: شکل‌گیری گروه‌های کارشناسی، ارتباط با وزارت خانه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد، ارائه پیشنهادهای موثر، ارائه راهکارهای عملی در حوزه های صادرات، واردات، کشاورزی و خدمات، صدور نیروی کار ماهر، به‌کارگیری نیروي اشتغال در داخل کشور و غیره نیازمند کار کارشناسی و واقع‌بینی است.

وي با بیان اینکه برگزاری همایش بسیج اساتید همگرایی کلام بین اعضای شرکت کننده را به دنبال خواهد داشت، گفت: خروجی برگزاری این همایش در سال جاری باید رنگ و بوی تحقق اهداف شعار سال را با برنامه ریزی های مدون و جامع و همچنین اقدامات عملیاتی داشته باشد.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس درخصوص نقش بسیج اساتید در تحقق دانشگاه اسلامی تاکید کرد: بسیج اساتید همسو با بسیج دانشجویی و بسیج طلاب می‌تواند نقشی راهبردی، هدایت کننده و کارشناسانه در عرصه‌های مختلف نظام به‌خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها برعهده گیرد.

وي تصریح کرد: دانشگاه اسلامی تنها با شعار ساخته نمی‌شود؛ هر چند که استفاده از شعارها و نمادها در برخی مواقع لازم و ضروری است اما آنچه بیش از هر چیز در این امر نیاز است اقدامات عملی و گسترده براساس ایده های روشن و محتوای مشخص است.

فرهنگي درخصوص نقش بسیج اساتید در گسترش و فراگیری آموزش در کشور، بیان داشت: در دنیاي کنونی که آموزش درحال توسعه کمی و کیفی است؛ در نظام اسلامی نیز فعالیت های عملی بسیج اساتید نقش قابل ملاحظه در گسترش علم در کشور دارد.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار