ائتلاف ملي دفاع از مشروعيت در مصر در کنفرانسي خبري اعلام کرد دولت موقت و ارتش اين کشور واقعيت ها از جمله موضوع حمله به نظاميان مصري درشبه جزيره سينا را تحريف کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، اين ائتلاف دراين کنفرانس خبري از مردم مصر درخواست کرد به تظاهرات و اقدامات مسالمت آميز براي بازگرداندن محمد مرسي به قدرت ادامه دهند. ائتلاف ملي دفاع از مشروعيت مرسي همچنين در اين کنفرانس برچند نکته ازجمله نکات ذيل تأکيد کرد:

1- ما حوادث شبه جزيره سينا از جمله حمله به نيروهاي امنيتي ونظامي مصر را محکوم و اعلام مي کنيم که اين جنايت با برنامه ريزي قبلي از سوي دستگاههاي امنيتي وابسته به حکومت کودتا صورت گرفته است تا جنايت کودتاچيان درباره زندانيان اخوان درزندان ابوزعبل را تحت الشعاع قرار دهد و افکار عمومي را از کشتار اين زندانيان منحرف کند.

2- اين ائتلاف حمله به موسسات عمومي، کليساها و مراکز پليس را محکوم مي کند، اين ائتلاف تأکيد دارد که تنها هدفش بازگرداندن حکومت مشروع محمد مرسي به قدرت و مخالفت با کودتاي نظامي از راههاي مسالمت آميز است. ائتلاف حمايت از مشروعيت تأکيد دارد که نيروهاي امنيتي مصر سابقه طولاني در فتنه گري وحمله به کليساها دارند زيرا اين نيروها صرفا با ايجاد فتنه مي توانند به سلطه خود بر مصر ادامه دهند.

3- اقدامات جنايتکارانه کودتاچيان مصر دليل براين است که آنها در باتلاقي گير کرده اند که نمي توانند ازآن خارج شوند آنها تلاش مي کنند که مردم را بترسانند و مانع از حمايت از انقلاب مصر شوند. کودتاچيان از اين طريق مي خواهند به انقلاب مصر پايان دهند و به سود دشمن صهيونيستي و رژيم حسني مبارک از انقلابيون مصري انتقام بگيرند. 

4- تظاهرات طرفداران مرسي در واقع انقلابي مردمي است که ادامه انقلاب بيست وپنجم ژانويه که منجر به سرنگوني حسني مبارک شد، به شمار مي رود. 

5- ملت مصر در واقع رهبر واقعي اين انقلاب که خواستار بازگشت حکومت مشروع به قدرت است، به حساب  مي آيد. 

اين ملت مصر است که با کودتا مخالفت مي ورزد.اين ائتلاف در پايان از مردم مصر خواست با توجه به شرايط، به تدريج اقدامات مربوط به نافرماني مدني را آغاز کنند. 
برچسب ها: دفاع ، دولت ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار