عضو شورای شهر تهران ضمن اشاره به این که دره فرحزاد یکی از مشکلات جدی شهر تهران گفت: با بررسی‌ها و طرح‌های ایجاد شده امیدواریم تا قاچاقچیان و معتادان دره فرحزاد به فراموشی سپرده شوند.

مرتضی طلایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به بعضی از محله‌های شهر تهران که متاسفانه اداره بافت جغرافیایی و تغییرات در بافت جمعیتی هم اکنون شرایط مناسبی ندارند، گفت: بعضی از محله‌ها مانند محله های هرندی، اسلام آباد، طرشت، و فرحزاد به دلیل تغییر بافت جمعیتی از مشکلات جدی شهرتهران به حساب می‌آید.

وی در توضیح بیشتر صحبت‌های خود گفت: حضور افراد ولگرد، مجرم، قاچاقچی و معتاد، که بر اساس موقعیت جغرافیایی و اقلیمی در این منطقه بودند و امنیت مردم را می گرفتند و در کمیته نیز اقداماتی برای بهبود وضع آن مناطق صورت گرفت که متاسفانه موثر واقع نشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بهبود این مناطق از لحاظ واحد بندی جزء وظایف مدیریت شهری است که شاید به دلیل توسعه، تکنولوژی و پیشرفت روز افزون شهر تهران باعث شده تا مجالی به رسیدگی چنین موضوعاتی داده نشود.

طلایی افزود: مدتی است که به هر صورتی به این مناطق ورود پیدا کردیم و نخست از محله هرندی و سپس از دره فرحزاد و بخشی از محله های اسلام آباد و طرشت را نیز مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم که با یک بسته کامل و موثر بتوانیم با یکدیگر آنان را طراحی و اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز با نیروی انتظامی  قراردادی بستیم که استمرار فعالیت های خود را افزایش دهیم و همچنین قرار شد شهرداری منطقه نیز طرح جامع و تفصیلی خود را طراحی و ابلاغ کند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه بیان داشت: طبق بررسی های انجام شده توسعه بوستان نهج البلاغه در دو محور اوین - درکه و فرحزاد، در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بخش های آسیب پذیر در دل این طرح جذب شود و معتادان و قاچاقچیان شمال دره فرحزاد به فراموشی سپرده شوند.

طلایی در ادامه به بخش دیگر از مشکلات آن مناطق اشاره کرد و گفت: بخش دیگر از مشکلات هم مربوط به ساکنین آن مناطق است. افرادی که مالکیت دارند ولی با مشکلات ثبت روبرو هستند که برای آن هم راه حل هایی در جلسات مشترک شورا با ثبت اسناد نیز پیش بینی شده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران در نهایت برای این مناطق سه کارگروه نوسازی اجتماعی، خدماتی و فرهنگی تشکیل شده که امیدواریم با مشارکت های همه ها دستگاه ها یک کار ماندگار و اساسی صورت بگیرد.



برچسب ها: طلایی ، فرحزاد ، قاچاقچیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار