مدير دامپزشكي شاهين و میمه گفت : روزانه بيش از دوهزار و ۵۰۰ راس دام در كشتارگاه نقش جهان خميني شهر كشتار مي شود که متاسفانه به دلیل رعایت نکردن بهداشت مورد تایید نمی باشد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد حق شناس در جمع خبرنگاران در مجتمع پروتئین نوشین حلال اظهار كرد: كشتارگاه نقش جهان خمینی شهر فاقد ظرفيت پيش سرد مورد تاييد دامپزشكي است و كانتينرهاي حمل لاشه مناسب عمليات پيش سرد نيست و نگهداشتن گوشت در اين كانتينرها پيش از عرضه، پيش سرد كردن گوشت محسوب نمي شود.

وي با اشاره به اينكه در اصفهان پنج مجتمع کشتارگاهی ایجاد شده و یکی از بزرگترین مجتمع ها نیز نوشین حلال می باشد اظهار داشت : وجه تمایز اصلی این مجتمع در مقایسه با کشتارگاه هایی مثل نقش جهان پیش سرد کردن گوشت ذبح شده است .

وی ادامه داد : در روش پیش سرد که در این مجتمع کشتارگاهی انجام می شود لاشه گوسفند به مدت 6 ساعت در سردخانه قرار می گیرد تا از هرگونه باکتری در امان بماند .

به گفته وي همچنين بازارهاي روز شهرداري در مناطق مختلف شهر اصفهان ملزم به تهيه گوشت پيش سرد شده هستند.
وي بيان كرد: تيمي مشترك از سازمان صنعت، معدن و تجارت، مركز بهداشت، نيروي انتظامي و اتحاديه و دامپزشكي از سطح شهر اصفهان با متخلفاني كه گوشت پيش سرد نشده ارائه مي كنند برخورد مي كند.
حق شناس با اشاره به بهره برداري مجتمع پروتئيني نوشين حلال اصفهان به عنوان يك كشتارگاه صنعتي گفت: مدت ۲۰ روز است كه ميدان كشتار اين مجتمع هم راه اندازي شده و امكان هدايت دام هاي مازاد در ساير كشتارگاهها به اين مجتمع وجود دارد.

برچسب ها: اصفهان ، مدیر ، دامپزشکی ، شاهین ، و ، میمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۲۱:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
کارخانه خودشون سود نکرد اومدند به نقش جهان ایراد الکی گرفتند
میشه بدون مجوز بهداشت کشتار اتفاق بیفته