وقتی پیکر شهید بزرگوار "هادی باغبانی" را آوردند، ولوله‌ای بپا گشت و خیابان که مملو از جمعیت زن، مرد و کودک بود، بسته شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، صبح زود وقتی می‌خواستم به سمت باشگاه خبرنگاران حرکت کنم با من تماس گرفتند و اعلام کردند که "هادی باغبانی" خبرنگار و مستندساز ایرانی شب گذشته در سوریه به دست تروریست‌های سلفی به شهادت رسیده است.

به مقام این شهید غبطه خوردم که برای روایت‌گری مظلومیت مدافعان حرم زینبی(س) این چنین به سوی معبود خود پرواز و به ما یادآوری کرده: " کلنا اخیک عباس (ع)، یا زینب (س)."

بلافاصله با عکاس باشگاه تماس گرفته و از او خواستم برای مراسم تشیع پیکر این شهید بزرگوار به محل حکیمیه بیاید، در مسیر پر ترافیک تا رسیدن به منزل شهید دراین فکر بودم که هادی باغبانی در انجام رسالت خبرنگاری و مستندسازی خود در ثبت و ضبط حماسه دفاع از مظلوم‌ترین بانوی عالم به چه سعادتی دست یافته است.



وقتی به محله حکیمیه، خیابان سازمان آب، کوچه هشتم غربی رسیدیم همه دوستان، هم‌محلی‌ها، هم‌مسجدی‌ها و یاران شهید جمع شده بودند.

آن‌چه که از همه بیشتر جلب توجه می‌کرد تصویر جوان "شهید باغبانی" بود که به گفته آقای شعبانی رئیس مرکز مستند حقیقت، تنها 30 سال داشت و پس از بازگشت به ایران مجدداً درخواست اعزام به سوریه کرد.

نکته قابل توجه دیگر، پرچم‌های زرد رنگ امت حزب‌الله بود که در آن نوشته شده بود: " کلنا عباس(ع)، یا زینب (س)."



وقتی پیکر شهید بزرگوار "هادی باغبانی" را آوردند، ولوله‌ای بپا گشت و خیابان که مملو از جمعیت زن، مرد و کودک بود، بسته شد.

شعارها این بود:

الله اکبر، الله اکبر، لااله الاالله

سقای حسین، سید و سالار نیامد، علمدار نیامد، سپهدار نیامد

یا زینب(س) یا زینب (س)

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر مزدوران سلفی



خیابان پر بود از عکاس و تصویربرداران شبکه‌های داخلی و خارجی و خبرگزاری‌ها.

باران اشک زن و مرد در غبطه خوردن به مقام شهیدی این چنین با سعادت، باریدن گرفت و پیکر شهید به مسجد امام رضا (ع) که به گفته امام جماعت این مسجد، شهید باغبانی حتی از جیب خودش برای برپایی مسجد کمک کرده بود، آورده شد.

مردم تهران، همسایگان، دوستان و یاران شهید باغبانی با وی آخرین وداع خود را انجام دادند و با فریادهای یا حسین (ع)، شهید عرصه روایت‌گری حماسه سازان حزب‌الله را بدرقه کردند.



کارت از پیله پوسیده به پرواز کشید

عکس پروانه برون از قفس قاب افتاد

شهد سرشار شهادت به تو ارزانی باد

آه از این مردن شیرین، دهنم آب افتاد



آری، هم اوست که تن از تعلق عافیت آزاد می‌کند تا لحظه دیدار و جغرافیای شهادتش، عاشورا و کربلای او شود و مگر نه آنکه هنر این است که بمیری، پیش از آنکه بمیراندنت، پس زهی سعادت برای او که چنین به ملاقات رفت.

گفتنی است؛ پدر شهید باغبانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با صلابت و سرافرازي اعلام كرد كه پسرش همواره از وي مي‌خواست براي روايت‌گري حماسه مدافعان حضرت زينب(س) اجازه دهد تا به سوريه برود و من هم راضي به رضاي خدا هستم.



اهالی محله خیابان سازمان آب و مسجد امام رضا (ع) نیز از ایمان و اراده شهید «هادی باغبانی» بسیار تعریف و تمجید کرده و او را گلی دانستند که باغبان خوبی‌ها گلچین می‌کند.

گزارش از : محمدحسن عبدی‌مطلق

انتهای پیام/ش
برچسب ها: باغبانی ، شهید ، مستند ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار