استاندار خوزستان با اشاره به وجود 720 هزار حاشيه نشين در استان خوزستان افزود: اين حاشيه نشين ها عمدتا در شهرهاي اهواز، اميديه، ماهشهر و دیگر شهرها هستند که در سالهای جنگ تحمیلی مجبور به حاشیه نشینی شده اند و باید به موضوع حاشیه نشینی در استان توجه ویژه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ سید جعفر حجازي در مراسم تجلیل از خادمین مردم در دولت های نهم و دهم در استان خوزستان اظهار کرد: بايد بستر خودباوري را فراهم كنيم و مديران به جوانان، كارشناسان و متخصصان در سازمان خود فرصت بدهند تا استعدادهای خود را شكوفا کنند.

حجازی با اشاره به فعالیتهای آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش اين فرصت را ایجاد کرد و امروز شاهدیم که پس از تهران در جايگاه دوم كشوری در زمینه قبولي كنكور قرار داریم؛ البته هنوز به جايگاه ايده آل نرسیده ايم.

استاندار خوزستان خطاب به مسئولان گفت: خدمات رساني بايد مخلصانه، صادقانه و در راه رضاي خدا و خدمت بي منت به مردم باشد.

حجازی با اشاره به اینکه راه امام (ره) و شهدا را باید الگوی خود قرار دهیم، گفت: بركت كارهاي شما در اين است و اگر پيشرفتي در كشور حاصل شده به دليل انتخاب مسير درست بوده، بنابراين نباید مسير را گم كنيم.

نگرش قومی، حذف

استاندار خوزستان با تاکید بر حذف نگرش های قومی تاکید کرد: وجود نگرش هاي قومي و طايفه ای در محيط اداري و كاري، آفت خوزستان است و دشمن با تحريك همين عواطف كار خود را پيش مي برد. ما نبايد در فكر، ذهن و قلب خود اجازه ورود چنين نگرشي را به محيط كار بدهيم، لذا حذف نگرش هاي قومي و طايفه ای از ضروريات است.

حجازی با اشاره به وجود 720 هزار حاشيه نشين در استان خوزستان افزود: اين حاشيه نشين ها عمدتا در شهرهاي اهواز، اميديه، ماهشهر و دیگر شهرها هستند که در سالهای جنگ تحمیلی مجبور به حاشیه نشینی شده اند در نتیجه باید به موضوع حاشیه نشینی در استان توجه ویژه شود.

استاندار خوزستان تصريح كرد: صادرات غيرنفتي يكي از اقدامات مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. رشد دو برابري صادرات به كشورها و شش برابري به عراق از جمله موفقيت هايي است كه در استان حاصل شده است.

بخشنامه ای نه، قلبی عمل کنیم

حجازي اظهار كرد: تكريم مردم و ارباب رجوع نه به عنوان يك بخشنامه بلكه به صورت قلبي بايد تحقق یابد؛ توجه به مسائل فرهنگي و ديني در حوزه كاري از امور بسيار تاثيرگذار و مهم است كه بايد در اولويت كار قرار گیرد. همچنین توجه به خانواده معظم شهداء و ايثارگران به طور مستمر نيز از جمله وظايف ما مسئولان است كه نبايد از اين امر غافل شويم.

وی در بخشی از سخنانش به اهمیت افزایش مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد اهداف استان اشاره کرد و گفت: خوزستان استاني دولتي است و در استاني كه همه دولتي فكر مي كنند، سوق دادن جهت هاي فكري مردم و فرهنگ سازي براي خصوصي سازي كار ساده اي نيست./ب
برچسب ها: حاشیه ، خوزستان ، توجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.