دراجرای طرح سند دارکردن مسکن روستایی تاکنون بیش از140هزارو220جلدسنددر یک هزارو 249 روستاصادروبه مالکان روستایی تحویل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد گفت:طرح سنددارکردن، با هدف رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن روستایی ازسال 81 با مشارکت سازمان ثبت اسناد واملاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

عزیزی افزود: در این راستا همچنین تعداد 22 هزار و 180 جلدسند مالکیت رسمی در 24 شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر و تحویل مالکین شده است که در ادامه نیز 10 هزار جلد سند مالکیت جدید برای اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر می شود.

وی استقبال ازدریافت اسناد مالکیت در این مناطق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بیش از 72 درصد از اماکن روستایی و 60 درصد اماکن شهرهای زیر 25 هزار نفراز مزایای این طرح بهره مند شده اند و امیداست تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام این مناطق صاحب اسناد مالکیت شوند.

تثبیت و رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن، تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، امکان دریافت تسهیلات دولتی و غیر دولتی در قبال سند مالکیت به عنوان وثیقه مطمئن، افزایش ارزش ریالی املاک، استفاده دردادستدهای مالی و اجتماعی (افزایش ارزش حقوقی)، پیشگیری از ابطال حق دردعاوی (تسهیل درامر قضاوت، رفع ابهامات و اختلافات درمالکیت) از جمله مزایا و اهداف اجرای طرح است./ز

برچسب ها: سند ، مالکیت ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.